pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Уроки піар > Wanted! Як чорні піарники вимагають гроші у експертів та підприємців - 7 порад захисту

Wanted! Як чорні піарники вимагають гроші у експертів та підприємців - 7 порад захисту

Уроки піар

Wanted! Як чорні піарники вимагають гроші у експертів та підприємців - 7 порад захисту

14.06.2019 4137

У період політичної та фінансової нестабільності активізують свою діяльність "чорні" фахівці. Так в Україні та в інших країнах щорічно виявлять "чорних" піарників, що вимагають від політиків, підприємців, наукових діячів та інших категорій гроші за знищення негативної інформації, яку ж самі й розповсюджують. Що з цим робити, розповімо нижче.

Спiкер

Карина Крупенченкова

Про автора:

Член НСЖУ, член Международной федерации журналистов, PR-менеджер со стажем более 10 лет, из них не менее 4 лет в журналистике. Автор статей о криптовалютах и блокчейне, корреспондент MMR, Журналист Украины, в 2014-2015 главред журнала о медицине. В 2013 году вывела в призеры газету фонда Ахметова в ранг “Лучшее корпоративное медиа Украины”. Знаю много о работе редакций и медиа в Украине. С 2017 веду блог на ресурсе Deadline. Буду рада новым интересным спикерам.

З появою піару, як комерційної сфери діяльності, майже одразу з'явилися "чорні" піарники. І якщо звичайні PR-агенціїї заробляють на тому, що допомагають підприємцям, компанія чи певним установам заробляти більше грошей, роблячи бренд відомим та популярним серед аудиторій, то у антипіарників все навпаки. Вони штучно створюють негативні інформаційні матеріали, розповсюджують на відкритих джерелах інформації або ж спеціально створених ресурсах, а потім вимагають гроші за знищення цієї публікації.

Вимагання грошей з політиків

Класичний приклад роботи "чорних" піарників. "Фахівець з комунікацій" створює певні негативні інформаційні матеріали, розміщує їх у ЗМІ. Потім зібрані посилання відправляє на електронну поштову скриньку одержувачу та вимагає певну суму грошей за знищення. Низка таких злочинів була зафіксована в Україні 2018-2019 роках. Син та батько Іванови створили власну злочину групу, створювали негативні публікації про політиків та бізнесменів, а потім вимагали гроші за знищення інформації. Й це при тому, що Валерій Іванов, батько, був завкафедрою журналістики КНУ ім. Тараса Шевченко.

Рекомендуємо також
Черный и белый пиар - две стороны одной медали
02.10.2018 4636
Черный и белый пиар - две стороны одной медали
Черный PR: как узнать и обезвредить противника
25.09.2018 5375
Черный PR: как узнать и обезвредить противника

За час злочиної діяльності "чорні" піарники отримали сотні тисяч доларів. В країні пройшли акції протесту проти батька та сина, а ЗМІ зробили декілька публікацій.

«Семью черных пиарщиков Ивановых призывают к ответу»‎, - пише видання Crime-ua з посиланням на видання ua.news. У статті розповідається хроніка злочинів Іванових, а також розміщено поліційські об'яви про пошук злодіїв.

«Денис Иванов разыскивается с февраля 2019 года по статье обвинения 189 Ч.4 — вымогательство, причинившее имущественный ущерб в особо крупных размерах, или совершенное организованной группой, или соединенное с причинением тяжкого телесного повреждения. Наказывается лишением свободы на срок от семи до двенадцати лет с конфискацией имущества. Соответствующая запись размещена на сайте МВД», - пише видання.

Головні мішень - богатії та підприємці

А цей випадок трапився у Баку (Азербайджан). Чоловік та жінка один за одним приходили у офіси бізнесменів та відкрито вимагали від керівників 500 манатів ($300) за нерозповсюдження негативної інформації в медіа. Викрив банду злодіїв один із потерпілих Азер Муаллим, який й сповістив поліцію. Азербайджанських Боні й Клайда затримали правозахисники.

Про це пише видання kavkaznews.az.   

«Сегодня утром к бизнесмену и руководителю клуба любителей бездорожья “Offroad.az” Азеру Абиеву под видом сотрудников журнала “Ideal vətəndaş” пришли в офис мужчина и женщина средних лет. Не представляясь, парочка перешла сразу, как им казалось к идеальному бизнес-предложению, с которым, как нам кажется, они уже не раз обращались и к другим предпринимателям. Предложив свои услуги в качестве журналистов, которые напишут о клубе “Offroad.az”, парочка запросила у владельца сумму в размере 500 манатов. На вопрос, с кем из руководства журнала предприниматель может связаться по этому поводу лично, собеседники ловко уходили», - цитує видання Baku.ws.

Шукайте шахраїв серед знайомих

Фігурантами цієї резонансної справи у Росії стали близьки колеги мера міста Ульяновськ. Заступник чинованика та його дружина почали вимагати суму у 200 000 рублів за нерозповсюдження фейкового номеру міської газети, де містилися компроментуючі матеріали. Треба зазначити, що жінка, яка вимагала гроші, працювала головним редактором газети "Сибирские известия" та погрожували, що видасть фейковий тираж газети, де нібито розповість шокуючи факти про мера. Керівник міста на передачу грошей погодився, але сповістив поліцію. При передачі грошей обидва шахраї були затримані.

Першими про це резонансний випадок повідомило видання ulpressa.ru. Вони розповіли усю злочину схему та як саме шахраїв заарештувала поліція.

«По словам гособвинителя, старшего помощника прокурора Ленинского района Павла Овсянникова, Морокова и Семенов решили распространять клеветнические сведения в отношении депутата Законодательного собрания Матвея Володарского путем изготовления двойника газеты «Симбирские известия», главным редактором которой является жена депутата Юлия Шеломыдова. Затем оба, независимо друг от друга, стали вымогать деньги у депутата и его жены. Морокова требовала за «невыход» следующего номера 200 тысяч рублей, Семенов — 120 тысяч рублей. Володарский на передачу денег согласился, но о вымогательстве сообщил в правоохранительные органы. Дальнейшие действия, в том числе и передача денег, происходили под контролем милиции», - пише видання ulpressa.ru.

Що робити, якщо на вас полює банда "чорних" піарників

По-перше, "чорні" піарники ніколи не нападають на компанії та підприємців, які мають власних піарників чи співпрацюють з PR-агенціями. Вони прекрасно розуміють, що професійні фахівці швидко зрозуміють що до чого та зможуть прийняти адекватні дії щодо нейтралізації негативу.

Отже, якщо до вас завітали "чорні" піарники, зробить наступні кроки:

  • Обов'язкого запишіть усі телефоні розмови, зберігайте усі листи. Це стане доказовою базою для правоохоронців;
  • Намагайтеся отримати якомога більше інформації від шахраїв: їх імена, місце знаходження тощо.
  • Не намагайтеся погрожувати злочинцям, адже вони зроблять злив інформації в медіа. 
  • Одразу заявіть у поліцію про спробу вимагання грошей. Правоохоронці підкажуть, як діяти далі;
  • Працюйте над створенням іміджу постійно. Компанії, які мають відомий бренд, ніколи не стануть мішенями для "чорних" піарників, адже можуть захиститися.

Deadline допомагає

Популярне
Останнє
Про Deadline пишуть

Безкоштовні уроки PR поштою?

Про PR та медіа для бізнесу
і окремих фахівців

Вже підписались: 7284

Створюйте цiкавi статтi в медiа Украiни!