pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Уроки піар > 7 смертних гріхів піарника при комунікації з журналістами: як не облажатися

7 смертних гріхів піарника при комунікації з журналістами: як не облажатися

Уроки піар

7 смертних гріхів піарника при комунікації з журналістами: як не облажатися

14.02.2020 19379

Всі запити на Deadline від медіа справжні. Щотижня від 20 до 50 коментарів надходить до преси через ресурс. Кожен із 680 піар-менеджерів ресурсу по роботі стикається із запитами корепондентів з приводу діяльності компанії, експертним коментарем тощо.

Спiкер

Юлія Антонюк

Про автора:

PR-менеджер сайту №2 у світі із працевлаштування Jooble. До цього понад 7 років працювала у сфері маркетингу та комунікацій. Екс-піарник у 1+1 та Secnet.

Не так давно, коли на ринку праці тільки з'явилася нова професія «PR-менеджер», обов'язки людини зводилися, в основному, до написання різного роду рекламних текстів. Але бізнес-реалії  диктують свої умови, і сьогодні в штаті практично будь-якої  компанії є PR-менеджер, обов'язки якого залежать від політики компанії і структури PR-відділу в цілому.

У будь-якому разі, PR, або ж зв'язки з громадськістю, – це робота, яка передбачає комплекс дій,  спрямованих на формування репутації бренду і коммунікацію зі ЗМІ, а тому, аби завжди мати можливість донести інформацію про вашу компанію до широкої аудиторії, або ж, наприклад, ділитись експертною думкою вашого спікеру з тих чи інших питань чи надавати журналістам коментарі у разі кризової репутаційної ситуації, в якій без пояснення позиції бренду ніяк не обійтися, потрібно завжди бути оперативним та професійним у комунікації із засобами масової інформації.

Репутація вас, як надійного джерела інформації, потребує постійної роботи, а тому приміряти на себе образ «Снігової королеви» і діяти, як компанія Apple − відповідати тільки на запити окремих ЗМІ, ігноруючи інших, – не зовсім влучний підхід  для  представників малого і середнього бізнесу, для яких згадки в ЗМІ критично важливі. Така політика комунікації може бути прийнятною для гігантів індустрії, але не у випадках репутаційних інцидентів. Тож, аби підтримувати добру репутацію компанії та себе як професіоналу, а також зберігати теплі контакти зі ЗМІ, варто не забувати про декілька простих правил:

  • Не ігноруйте дедлайн працівника, навіть маленького видання. Журналіст, як і піарник, людина, яка працює з урахуванням термінів виконання завдань редакції. Не варто змушувати його нагадувати про запит, питати як у нього справи чи справи у його сім'ї. І ще гірше − зривати журналісту строк подачі матеріалу, не попередивши, що вам потрібно на годину або день більше часу для складання відповіді, ніж вказав журналіст.
  • Припиніть представлятися тим, ким ви не є насправді − не варто "лити воду" у відповідь на запит: якщо ви або спікер від організації не готові дати змістовну відповідь на задану тему, делегуйте завдання експертові всередині компанії, або відмовтеся коментувати. В такому випадку кращим виходом із ситуації стане повідомлення журналісту теми, яку ви готові прокоментувати в майбутньому і розійтись на позитивній ноті.
  • Вивчайте ЗМІ, з якими комунікуєте, заздалегідь − легковажність завжди загрожує репутаційними інцидентами, тому, перш ніж відповідати маловідомому або, навпаки, заангажованому журналісту чи виданню, дізнайтеся про них якомога більше інформації та оцініть наскільки критично давати коментар саме їм.
  • Уникайте неперевіреної чи недостовірної інформації – не варто перебільшувати показники роботи компанії. Конкретика − ось, що потрібно журналісту. Якщо у компанії поки немає значних результатів, які продемонстрували б її успішність у заданому напрямку − поділіться останніми показниками в контексті прогнозу зростання компанії на найближчий відрізок часу.
  • Діліться з журналістами ілюстраціями високої якості. Більшість людей − візуали, тобто вони краще сприймають інформацію візуально, через образи. Підкріплюйте матеріали ілюстраціями з високою роздільною здатністю, які підсилюють зміст тексту. Це може бути, наприклад, продукт компанії, який ви описуєте, фото спікера, процес роботи, фото офісу і людей, які працюють в ньому − все, що має відношення до теми матеріалу.
  • Не діставайте журналіста зайвими питаннями, як от, наприклад, коли вийде матеріал з коментарем всіма доступними засобами комунікації. Достаньо надіслати журналісту матеріал, уточнити заплановану дату  публікації та дочекатися її  .Схема «відправити текст + зателефонувати і повідомити про це журналісту + зателефонувати ще раз нагадати, якщо матеріал не вийшов цього ж дня + написати у фейсбуці + написати смс» − явно не додасть плюсиків до вашої PR-карми, а журналісту − бажання співпрацювати із вами у майбутньому.
Рекомендуємо також
П'ять видів спікерів, з якими неможливо працювати
05.08.2019 8520
П'ять видів спікерів, з якими неможливо працювати
Багато галасу з нічого: 5 засобів створити крутий інфопривід
19.04.2019 12295
Багато галасу з нічого: 5 засобів створити крутий інфопривід
  • Уникайте граматичних помилок − так, усі ми люди і ніхто не скасовував людського фактору, проте, для перевірки матеріалів на помилки існують онлайн-коректори. Використовуйте це благо прогресу і буде вам щастя 

Насправді, якщо пропонувати журналісту фактуру саме для матеріалу, над яким він зараз працює, це дивне відчуття. Це самий взаємовигідний формат, особливо, якщо є інформація, яку ринок ще не бачив і не чув. Deadline допомагає.

Терміново шукаємо експертів

Популярне
Останнє
Про Deadline пишуть

Безкоштовні уроки PR поштою?

Про PR та медіа для бізнесу
і окремих фахівців

Вже підписались: 29854

Створюйте цiкавi статтi в медiа Украiни!