Щороку одне і те ж. Треба вибирати між ціною, користю і практичністю подарунка для партнерів, клієнтів, співробітників. З жовтня по грудень піарники і маркетологи по всій країні ламають голови, що і кому подарувати, як при цьому заощадити. Алкоголь, чай, цукерки, щоденники, календарі, ручки, брелоки, футболки і кепки – саме цим засипають офіси українських компаній на більшість свят. Грудень – це час для «О, ні! Треба нарешті викинути весь цей мотлох, який мені подарували в минулому році!». Про це – в корпоративному блозі Deadline.
Насправді, перед замовленням подарунка треба чесно собі і своєму керівникові відповісти на кілька простих запитань:
- Чи можна зробити подарунок краще, при цьому зрізавши бюджет?
- Чи дійсно потрібен саме цей подарунок тому, кому ви його даруєте?
- Яке враження про вашу компанію виробляє подарунок?
- Який у нього шанс опинитися в сміттєвому відрі?
Просто, правда? Але ніхто про це не замислюється. Навіть ті, хто хоче дійсно здивувати своїх обдаровуваних. Ось приклад.
Один з користувачів платформи Deadline, який побажав залишитися анонімним, розповідає таку історію: «Я працюю у великій будівельній компанії. Під Новий рік ми отримуємо багато подарунків від партнерів та багато робимо самі. Часто користуємося кур’єрською службою, оскільки всім розвести це вручну просто неможливо. Зазвичай подарунки діляться на три категорії: ВІП – для чиновників і великих партнерів – підрядників, бізнес, банки, бухгалтерії. Тут все досить стандартно: дорогий алкоголь, сертифікати на вечері в ресторані, якщо партнер важливий, то подарунок підбирається індивідуально. Середня категорія подарунків, так скажімо, для тих, хто зайшов в офіс привітати, і треба йому щось на знак ввічливості подарувати у відповідь. Тут теж без оригінальності: шкіряні щоденники, флешки, шампанське, фірмові пакети. Якісь новорічні іграшки, можливо. Остання масова категорія: для клієнтів. Це календарі, ручки, брелоки, антистрес, дрібні сувеніри тощо. Чесно кажучи, не впевнена, що всім цим клієнти користуються, але гроші на це витрачаються величезні. І кожен раз це одне і те ж. Пам’ятаю випадок, коли власнику компанії подарували статуетку з металу ручної роботи, яка коштувала не менше 30 000 гривень, судячи навіть по вартості одного металу. Але самі розумієте, така річ – як кому подобається. Він довго потім ходив з нею по офісу і не знав, в який відро викинути. Якось раз замовили кришталеве відро під шампанське для ключового партнера за шалені гроші на якомусь сайті. Привезли пластикове відро з кульками гелю, який треба охолоджувати. Виглядало все це жахливо. Витратили час на повернення і пошук нормального подарунка. У підсумку подзвонили секретарю, дружині, співробітникам, всіх опитали, запитали про захоплення і знайшли те, що йому потрібно. Так що моя порада – продумуйте все заздалегідь. У вересні. Дешевше вийде». |
Рекомендуємо також
29.11.2018
18584
21.08.2018
9170
|
Які висновки? Немає великої різниці, скільки грошей ви витратили на подарунок. Важливим є те, яку цінність він має в очах того, кому ви це даруєте. Заощадити бюджет можна: а) замовивши все заздалегідь б) замовивши оригінальний подарунок
Подарунки бувають корисні й марні, оригінальні і немає. Трохи помучившись, ви зрозумієте, що у вас всього 4 варіанти. І найгірший – неоригінальний і даремний подарунок. Наприклад, прес-пап’є з логотипом компанії, дуже дешеві ручки, брелоки, футболки, значки, магніти на холодильник, відкривачки, дешеві гуртки, подарунки з дуже великим нанесеним логотипом компанії. Адже ніхто не захоче рекламувати чужу компанію, правда?
Подарунок може бути марним, але оригінальним. Тоді він замість утилітарної користі принесе одержувачу емоції або задоволення. Багато хто відзначає, що їм подобаються подарунки, які «дивують», «захоплюють», «змушують відчути позитивні емоції», «до яких хочеться торкатися», «які викликають посмішку».
Такі подарунки найчастіше подобаються творчим людям: програмістам, дизайнерам, архітекторам, маркетологам, бренд-менеджерам. Головний посил такого подарунка: запам’ятайте наш бренд, нашу компанію, нашу ідею. Це може бути конструктор з цікавим слоганом, настільна гра, мила дрібничка – тільки обов’язково стильна і дорога. Подібні речі не повинні бути дешевими, інакше замість меседжу «Запам’ятайте нас» вони будуть нести посил «Так нам наплювати, що вам дарувати».
Найкращий варіант – корисний і оригінальний подарунок, але такий ще потрібно пошукати. Такий подарунок говорить про вас «Ми вміємо оригінально мислити, але ми піклуємося і про користь. Ми – ідеальні стратеги ». Втім, сьогодні агентства вміють створювати приємні тематичні набори з досить звичайних подарунків. Наприклад, набір з книги Рея Бредбері «Вино з кульбаб» з пляшкою вина, варенням з кульбаб в банку – в оригінальній дерев’яній коробці. Для чоловіків можуть бути продуктові набори – з різних сортів міцної кави, м’ясних делікатесів, копченої або в’яленої риби. Головне – правильна подача і упаковка. Красиво упакувати можна навіть дешевий цукор в кубиках – з побажаннями солодкого дня кожен день. В офісі, до речі, незамінна річ.
Пам’ятайте, що навіть звичайна гуртка, може бути виконана дуже оригінально. Адже головне – функція + емоція. Одним з найбільш надихаючих подарунків, які попалися нам в оглядах і на просторах інтернету – це гуртка, яка починала світитися від дотику.
Висновок простий, як можна поліпшити подарунок?
- Додайте гумору (якщо це доречно для вашої компанії та аудиторії)
- Додайте незвичайну упаковку. Для чоловіків, наприклад, є упаковка, яку треба розкрити ломом. Або пляшка вина, упакована в колоду
- Подаруйте щось корисне для здоров’я, наприклад, запас корисних снеків для всіх співробітників офісу, кабінету і т.п.
- Подаруйте (якщо є можливість) саме те, що хоче конкретна людина
Ось, наприклад, пачка стікерів для кращої комунікації між співробітниками офісу з промовистою назвою WTF
Ось дивовижний приклад.
Пише фахівець з маркетингу Катерина Вальтер: «Я великий шанувальник програмних продуктів TechSmith. Будучи письменником, доповідачем і маркетологом, я використовую Snagit майже кожен день, щоб створювати презентації або красиві зображення для моїх статей. Кілька років тому я зустрілася з євангелістом TechSmith Бетсі Вебером. Крім іншого, ця жінка є майстром «подиву і захвату». Вона створює бренд-любов для компанії завдяки автентичним відносинам з людьми в галузі, а також з шанувальниками TechSmith.
Одного разу вона опублікувала фотографію на Facebook в футболці, на якій написано: «Я люблю вундеркіндів». Це було так здорово. Не тільки тому, що я поділяю ті ж почуття. Природно, я прокоментувала повідомлення, і написала, що футболка просто приголомшлива. Кілька тижнів тому я виявила цю футболку біля своїх дверей з запискою від Бетсі. І це було навіть не Різдво. Хоча скоро був День матері
Хочете знати, що було найкращим у всьому цьому? Це те, скільки розмов почалося саме з цієї футболки і скільки спогадів вона створила для мене. Я випадково зустріла кількох неймовірних людей, тому що вони зупинилися і прокоментували, наскільки їм подобається моя футболка. Це викликало масу веселих розмов на роботі, а також забавні ідеї під час обідів з друзями. Вона як і раніше є основним предметом мого гардеробу і до цього дня. Цей маленький жест створив для мене більше заповітних вражень, ніж будь-який традиційний корпоративний подарунок ».
Серед дивних подарунків – вільний час. Це те, чого точно не вистачає офісним співробітникам. Це можуть бути сертифікати на прибирання квартири, прасування білизни, хімчистку, доставку домашньої їжі.
Ідея подарувати можливість зробити подарунок – один з нових трендів останніх п’яти років. Його активно розвивають різні благодійні організації в Україні та за кордоном. Ідея в тому, що вам дарують сертифікат на благодійність. Ви або ваша компанія або ваша команда активують його і стають тими, хто оплатив обіди малозабезпеченим сім’ям, допоміг хворим дітям і так далі. Але на цьому все не закінчується. Найприємніший і зворушливий момент, коли ті, на користь кого ви вчинили акт благодійності, надсилають вам у відповідь відео з подякою.
Обирайте самі, що дарувати! А щоб отримати в медіа безкоштовну статтю -- подивіться відкритиі запити від журналістів!