pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Уроки піар > Публікації в закордонних ЗМІ: 5 порад від піарників

Публікації в закордонних ЗМІ: 5 порад від піарників

Уроки піар

Публікації в закордонних ЗМІ: 5 порад від піарників

06.11.2019 1764

Що потрібно зробити, аби інформація бренду або компанії з’явилась у закордонних ЗМІ. Ще раз пояснюємо теорію.

Спiкер

Анастасія Олексюк

Про автора:

Працювала репортеркою на телеканалі UA:Суспільне, інтерв’юеркою в онлайн-виданні Марічка News, кореспонденткою на сайті Ostroh.info. Учасниця міжнародних та всеукраїнських журналістських і культурних проектів. З 2017 року PR-менеджерка всеукраїнського літературно-перекладацького фестивалю TRANSLATORIUM. З серпня цього року - редакторка Deadline.com.ua.

Успіх нового проєкту напряму залежить від якісної підтримки зв’язків з аудиторією в Україні та поза її межами. Підприємства повинні виходити за межі власного продукту чи послуги та зосередитися на ідентифікації бізнесу, розповідаючи історії. Які секрети побудови стосунків з іноземними ЗМІ приховуються по той бік монітору можна дізнатись, наприклад, у статті Deadlie "Як піарнику зарубіжному журналісту листа писати". На практиці експерти пояснюють алгоритм роботи.

У цьому матеріалі ми додатково упорядкували чек-лист порад для публікації матеріалів для іноземних ЗМІ. Нагадуємо.

Мова

Це один із найважливіших аспектів, кажуть експерти. Для хорошої роботи потрібно вільно спілкуватись мовою ЗМІ в які надсилаються матеріали. Усі тексти, відповідно, повинні бути написані мовою медіа: якщо це поляки, то польською, якщо китайці, то китайською і т.д. Краще, не займатись перекладами текстів самостійно, а давати це завдання професійним перекладачам для того, щоб отримати зрозумілий для того середовища текст із «живою» мовою. За словами Яни Тарасенко, співробітниці прес-служби Харківського національного університетету ім. В.Н. Каразіна, вільне знання мови (хоча б на рівні B2) допомагає швидше налагодити зв’язок з іноземними журналістами. 

Якісний прес-реліз

Принципи побудови прес-релізів однакові у всьому світі, каже Яна Тарасенко. За її словами, текст, який буде розсилатись у ЗМІ, повинен бути професійним в не залежності від аудиторії на яку він розрахований. Експерти рекомендують пожвавлювати прес-реліз цитатою спікера компанії або стейкхолдера. Не варто забувати, що для кожного окремого ЗМІ найкраще всього готувати окремий текст із врахуванням їхньої стилістики.

Фактчекінг

Варто пам’ятати, що закордонні ЗМІ скрупульозно відносяться до фактажу. Тому, перш ніж надсилати прес-реліз, варто потурбувати про перевірку усієї інформації, що надана у прес-релізі. В першу чергу, варто звертати увагу на об’єктивність інформації, правдивість джерел та точність надісланих фактів. Будь-яка неточність може виключити публікацію в іноземних ЗМІ.

Коли Каразінські астрономи відкрили першу міжзоряну комету, то українські ЗМІ «повірили їм на слово». По суті довіряючи нашій компетентності, досвіду. А ось канал ВВС попросив надати документи, що доводять відкриття. Підтверджуючі документи астрономів були, тому в підсумку сюжет вийшов.

Яна Тарасенко

Заклад освіти

Пітчинг

Презентація своєї ідеї чи матеріалів для редакції іноземного ЗМІ є вагомим фактором для співпраці. Пітчинг, вимагає ретельної підготовки, каже Олена Дальська-Латошевiч, керівниця відділу PR та комунікацій. Експертка радить у листі-пропозиції для ЗМІ подавати ключову інформацію максимально коротко.

На що звертати увагу:

  • Текст в тлі листа повинен розкривати головний посил та підкреслювати важливість інформаційного приводу для читачів видання;
  • До листа прикріпити посилання: прес-реліз у форматі .pdf та посилання на прес-форум на Гугл-диску;
  • Додати фото та відео матеріали в форматі посилання.

На листи в іноземних ЗМІ найчастіше відповідають самі журналісти, тому малоймовірно, що відповість представник відділу маркетингу або продажів листом з прайс-листом.

Спільні івенти

Іноземні ЗМІ зазвичай цікавляться темами, що мають безпосереднє відношення до їхньої країни, громадян або культури. Організувати інформаційний привід самостійно можна, наприклад, створивши, спільну виставку будь-яких робіт, залучивши до цього представників іноземного посольства або партнерів компанії. Міжнародні зв’язки швидко розвиваються, тому що інтеграція з іноземними партнерами є кожній приватній компанії, а у посольствах різних країн завжди йдуть назустріч культурному обміну, каже Яна Тарасенко.

Вагомий результат

Важливо, щоб категорія інформаційного приводу у прес-реліз була релевантна медіа. Наприклад, дивно висилати в спортивне видання прес-реліз про відкриття стоматологічної клініки, каже Олена Дальська-Латошевiч. Підготовка матеріалів для іноземних ЗМІ мотивує готувати якісний контент. А компанії отримують охоплення читацької аудиторії по всьому світу. 

Зараз у нашій компанії ми проводимо медійну кампанію з підтримки виграного нами в тендері Valve кіберспортивного турніру по Dota 2 WePlay! Bukovel Minor 2020 року, в якому братимуть участь команди з усього світу. В нашій медіа-базі близько 250 медіа, включаючи ендемічні. Близько 80% публікацій вийшло в іноземних медіа, а в перші два тижні анонсування кількість прес-каверіджей досягло 37 з охопленням в 150 мільйон читачів по всьому світу, включаючи США, Великобританію, Португалію, Казахстан і Таїланд.

Щоб отримати публікації у закордонних медіа потрібно зважати на якість тексту, його актуальність для читачів та акцентувати увагу на комунікації із журналістами. Незалежно від країни, піарники та журналісти зацікавлені у створенні корисних та рейтингових матеріалів. Не бійтесь стати першими на міжнародному інформаційному ринку. Deadline допомогає

Популярне
Останнє
Про Deadline пишуть

Безкоштовні уроки PR поштою?

Про PR та медіа для бізнесу
і окремих фахівців

Вже підписались: 9470

Створюйте цiкавi статтi в медiа Украiни!