pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Порада > Просто про SEO: що слід знати PR-фахівцю чи журналісту
Просто про SEO: що слід знати PR-фахівцю чи журналісту
Порада

Просто про SEO: що слід знати PR-фахівцю чи журналісту

Чому так важливо знати про пошукові запити, для чого потрібні заголовки й підзаголовки та як пошукові роботи знаходять саме ваші статті серед простору інтернету.

21.08.2018 15:00 Фото: Pixabay
Автор:

Просто про SEO: що слід знати PR-фахівцю чи журналісту

Нещодавно ми писали про те, що українські видання починають оптимізовувати контент під голосовий пошук. Але треба зазначити, що письмовий пошук також ніхто не відміняв. Тому журналістам та піарникам слід мати хоча б базові навички SEO-оптимізації, щоб статті частіше потрапляли до пошукової видачі. 

Засновник і керівник веб-агентства ARTO Артем Охрей розповів редактору Deadline, що потрібно знати журналістам про оптимізацію контенту та як провести її самостійно.

- Артеме, почнемо з головного - заголовки. Адже саме вони найбільш впливают на результати пошукової видачі. Що потрібно робити аби матеріал частіше з'являвся у результатах пошуку?

А.О.: Заголовки та підзаголовки у статті необхідні не лише для того, щоб структурувати її і зробити більш зручною для користувачів, але і для сприйняття контенту пошуковими системами. Найважливішим є заголовок першого рівня (тег <h1>). Він має коротко, але змістовно описувати, про що йтиме мова у статті, та є сильним сигналом для пошукової системи.

Заголовки другого та нижчих рівнів (теги <h2> – <h6>) не обов’язкові, але вони дуже допомагають структурувати статтю. Також вони є сигналами для пошукових систем, хоч і слабшими, ніж <h1>. Важливо також дотримуватись логічної послідовності і ієрархічності заголовків: не можна ставити, наприклад, після заголовку першого рівня одразу заголовок четвертого, а за ним – третього.

- Тобто якщо зроблено вірний заголовок, пошукові роботи 100 -відсотково знайдуть статтю?

А.О.: Не зовсім так, але шанс потрапили до першої десятки пошукових результатів значно збільшується. Окрім заголовків допомагають пошуковій системі «побачити» статтю і такі елементи, як:

  • Тег <title> – це назва сторінки, яка відображається у вкладці браузера. Є сильним сигналом для пошукових систем, адже саме цей текст відображається як посилання у пошуковій видачі (у більшості випадків). Тут важливо вжити головні ключові слова, за якими ви хочете, щоб шукали статтю. Тайтл має бути не занадто довгим і коротким (орієнтовна довжина до 60 символів).
  • Тег <meta name=”description”> – мета-опис сторінки. Це той текст, що відображається у пошуку під посиланням. Тут варто коротко описати зміст статті (до 155 символів), також вжити ключові слова.
  • Текст статті. У ньому також варто вжити необхідні ключові слова. Тут необов’язково вживати їх лише у точному входженні – можна розбавляти іншими словами, змінювати форми слів, заміняти синонімами. Сучасні пошукові системи вже достатньо «розумні», щоб сприймати це.
  • Атрибути alt і title у зображень. Це – той текст, який побачить користувач, якщо зображення не завантажилось. Вказуйте тут короткий опис того, що міститься на зображенні – це також є сигналом для пошукової системи.

- Якщо вже почали казати про зображення, то поясніть, як за допомогою картинок збільшити шанси на попадання до результатів пошуку? Де взагалі брати якісні зображення?

А.О.: Зображення для статей зручно брати з безкоштовних фотостоків. Декілька прикладів стоків із якісними фотографіями: unsplash.com, stocksnap.io, pexels.com. Зазвичай фото тут повністю безкоштовні і розповсюджуються по ліцензії Creative Commons (CC), але звертайте увагу на інформацію при скачуванні: іноді фотограф вимагає вказати, хто є автором зображення.

Відео цілком можна брати на Youtube: багато авторів будуть навіть раді, що ви використаєте їхній відеоролик у статті, додавши йому популярності. Якщо ви сумніваєтесь, чи не порушить використання відео чиїсь авторські права, то зв’яжіться із власником каналу і спитайте його дозволу.

- Щодо шрифтів у статті. Як вони допомогають читачеві? Чи потрібно взагалі звертати на це увагу при оформленні статті у виданні?

А.О.: Вибір шрифтів у статті має відповідати загальному дизайну сайту, шрифти мають добре поєднуватись один з одним. Консультуйтесь із дизайнерами, якщо сумніваєтесь, який тип шрифту обрати. Важливо, щоб розмір шрифту був достатньо великий, щоб його зручно було читати, особливо у мобільній версії.

- Який обсяг статті є оптимальним для видання? Чи є певні критерії?

А.О.: Жорстких вимог щодо довжини статті немає: вона може залежати від тематики, цільової аудиторії, мети та інших факторів. Проте, якщо потрібен приблизний орієнтир, то можна скористатися таким методом: введіть у пошукову систему ключовий запит, за яким хочете ранжуватись, перегляньте статті, які показуються на першій сторінці видачі, та порахуйте кількість символів у них. На неї і орієнтуйтесь. Насправді, головне – не обсяг статті, а те, наскільки розкрите її основне питання, наскільки вона реально відповідає певному інтенту (наміру) користувача, його проблемі. Якщо матеріал успішно вирішує проблему користувача, то й пошукові системи обов’язково позитивно оцінять і його, і сайт. 


Незважаючи на розвиток інших каналів трафіку (соціальні мережі, контекстна реклама та інші), SEO все ще залишається ефективним шляхом залучення користувачів на сайт. Тому якісна SEO-оптимізація сторінок, без сумніву, допомагає значно збільшити кількість читачів.

Відійшли у минуле ті часи, коли для SEO-оптимізації достатньо було «заспамити» текст ключовими словами у точному входженні. З роками все сильнішою стає тенденція: стаття, яка є хорошою з точки зору читачів, буде хорошою і для пошукових систем. Тому пишіть в першу чергу для людей, а не для роботів!

Ранее в Deadline писали про "PR для благотворительной организации. Зачем?". Рекомендуем прочесть!

Если у вас остались вопросы по материалу или возникли новые, задайте их нам! Чтобы предложить новую тему для блога - напишите на contact@deadline.com.ua. Чтобы читать нас в Фейсбуке, нажмите сюда. Вы можете также собрать комментарии на ресурсе в продолжении этой или другой темы. 

Артем Охрей
Артем Охрей

Засновник і керівник веб-агентства ARTO. Агентство займається розробкою складних сайтів, CRM-систем, web-based рішень для автоматизації бізнесу. У сферу професійних інтересів входить інтернет-маркетинг, SEO, Usability сайтів, дослідження українського e-commerce ринку. Сертифікований фахівець Google по оптимізації мобільних сайтів і Google Analytics.

Безкоштовнi Уроки PR Поштою

Рекомендації та цікаві кейси на тему піару та медiа для бізнесу і окремих фахiвцiв

Внутренний анализ эффективности PR-деятельности. Критерии и методы
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Зачем нужно анализировать PR-активности и как это влияет на повышение эффективности связей с общественностью.

20.09.2018 11:50
Коммуникации в сетевых компаниях
Порада
Автор: Юлія Жаткіна

Как выстраивать коммуникации, если компания имеет несколько офисов в одной стране. Все тонкости PR и маркетинга для сетевых компаний в нашем интервью.

19.09.2018 09:46
Community: как создать, управлять, развивать
Порада
Автор: Юлия Волошка

Как IT-проекты создают комьюнити и как продвигать бизнес через группу единомышленников.

18.09.2018 14:13
Управление восприятием: как управлять реальностью
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Как вашу компанию воспринимают клиенты и как создавать нужную вам реальность.

14.09.2018 14:43
Как имидж помогает риэлторам продавать больше и быстрее
Порада
Автор: Наталия Капцова

Может ли имидж и репутация эксперта помочь продажам и как сформировать необходимый образ.

13.09.2018 12:35
Вслед за имиджем. Обзор ТОП-сервисов для пиарщиков
Порада
Автор: Илья Злобин

Одним из самых главных и важных составных элементов маркетинга бренда и имиджа является "ORM" (Online reputation management), то есть не что иное как процесс управлением репутацией в сети Интернет.

12.09.2018 14:14
Показати ще
Порадити статтю

Маєте компетентну думку?
Напишіть зараз у ЗМІ

Продаж алкоголю після 22
Дніпроград
20.09.2018 15:20
2 Дн.
Місцеве законодавство
Издание "Молодий Буковинець"
18.08.2018 00:46
1 Міс.

Розкажіть безкоштовно журналісту про себе, свій бренд або компанію

Почніть зараз!

Обрати медіа

Будьте на зв'язку
з нами!

Підписуйся на нас в
Щоб слідкувати за терміновими запитами журналістів або матеріалами блогу