pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Уроки піар > Просто про SEO: що слід знати PR-фахівцю чи журналісту

Просто про SEO: що слід знати PR-фахівцю чи журналісту

Уроки піар

Просто про SEO: що слід знати PR-фахівцю чи журналісту

21.08.2018 9135

Чому так важливо знати про пошукові запити, для чого потрібні заголовки й підзаголовки та як пошукові роботи знаходять саме ваші статті серед простору інтернету.

Спiкер

Артем Охрей

Про автора:

Співзасновник веб-агентства ARTO. Агентство займається розробкою складних сайтів, CRM-систем, web-based рішень для автоматизації бізнесу. У сферу професійних інтересів входить інтернет-маркетинг, SEO, Usability сайтів, дослідження українського e-commerce ринку. Сертифікований фахівець Google по оптимізації мобільних сайтів і Google Analytics.

Нещодавно ми писали про те, що українські видання починають оптимізовувати контент під голосовий пошук. Але треба зазначити, що письмовий пошук також ніхто не відміняв. Тому журналістам та піарникам слід мати хоча б базові навички SEO-оптимізації, щоб статті частіше потрапляли до пошукової видачі. 

 Що потрібно робити аби матеріал частіше з'являвся у результатах пошуку

Заголовки та підзаголовки у статті необхідні не лише для того, щоб структурувати її і зробити більш зручною для користувачів, але і для сприйняття контенту пошуковими системами. Найважливішим є заголовок першого рівня (тег <h1>). Він має коротко, але змістовно описувати, про що йтиме мова у статті, та є сильним сигналом для пошукової системи.

Заголовки другого та нижчих рівнів (теги <h2> – <h6>) не обов’язкові, але вони дуже допомагають структурувати статтю. Також вони є сигналами для пошукових систем, хоч і слабшими, ніж <h1>. Важливо також дотримуватись логічної послідовності і ієрархічності заголовків: не можна ставити, наприклад, після заголовку першого рівня одразу заголовок четвертого, а за ним – третього.

Наявність яких елементів покращує пошукову видачу статті

Окрім заголовків допомагають пошуковій системі «побачити» статтю і такі елементи, як:

  • Тег <title> – це назва сторінки, яка відображається у вкладці браузера. Є сильним сигналом для пошукових систем, адже саме цей текст відображається як посилання у пошуковій видачі (у більшості випадків). Тут важливо вжити головні ключові слова, за якими ви хочете, щоб шукали статтю. Тайтл має бути не занадто довгим і коротким (орієнтовна довжина до 60 символів).
  • Тег <meta name=”description”> – мета-опис сторінки. Це той текст, що відображається у пошуку під посиланням. Тут варто коротко описати зміст статті (до 155 символів), також вжити ключові слова.
  • Текст статті. У ньому також варто вжити необхідні ключові слова. Тут необов’язково вживати їх лише у точному входженні – можна розбавляти іншими словами, змінювати форми слів, заміняти синонімами. Сучасні пошукові системи вже достатньо «розумні», щоб сприймати це.
  • Атрибути alt і title у зображень. Це – той текст, який побачить користувач, якщо зображення не завантажилось. Вказуйте тут короткий опис того, що міститься на зображенні – це також є сигналом для пошукової системи.

Якісні картинки допомогають пошуковим системам

Зображення для статей зручно брати з безкоштовних фотостоків. Декілька прикладів стоків із якісними фотографіями: unsplash.com, stocksnap.io, pexels.com. Зазвичай фото тут повністю безкоштовні і розповсюджуються по ліцензії Creative Commons (CC), але звертайте увагу на інформацію при скачуванні: іноді фотограф вимагає вказати, хто є автором зображення.

Відео цілком можна брати на Youtube: багато авторів будуть навіть раді, що ви використаєте їхній відеоролик у статті, додавши йому популярності. Якщо ви сумніваєтесь, чи не порушить використання відео чиїсь авторські права, то зв’яжіться із власником каналу і спитайте його дозволу.

Шрифт має значення

Вибір шрифтів у статті має відповідати загальному дизайну сайту, шрифти мають добре поєднуватись один з одним. Консультуйтесь із дизайнерами, якщо сумніваєтесь, який тип шрифту обрати. Важливо, щоб розмір шрифту був достатньо великий, щоб його зручно було читати, особливо у мобільній версії.

Розмір має значення

Жорстких вимог щодо довжини статті немає: вона може залежати від тематики, цільової аудиторії, мети та інших факторів. Проте, якщо потрібен приблизний орієнтир, то можна скористатися таким методом: введіть у пошукову систему ключовий запит, за яким хочете ранжуватись, перегляньте статті, які показуються на першій сторінці видачі, та порахуйте кількість символів у них. На неї і орієнтуйтесь. Насправді, головне – не обсяг статті, а те, наскільки розкрите її основне питання, наскільки вона реально відповідає певному інтенту (наміру) користувача, його проблемі. Якщо матеріал успішно вирішує проблему користувача, то й пошукові системи обов’язково позитивно оцінять і його, і сайт. 


Незважаючи на розвиток інших каналів трафіку (соціальні мережі, контекстна реклама та інші), SEO все ще залишається ефективним шляхом залучення користувачів на сайт. Тому якісна SEO-оптимізація сторінок, без сумніву, допомагає значно збільшити кількість читачів.

Відійшли у минуле ті часи, коли для SEO-оптимізації достатньо було «заспамити» текст ключовими словами у точному входженні. З роками все сильнішою стає тенденція: стаття, яка є хорошою з точки зору читачів, буде хорошою і для пошукових систем. Тому пишіть в першу чергу для людей, а не для роботів!

Подивіться відкриті теми запитів, допоможіть репортеру створити цікаву статтю у медіа.

Терміново шукаємо експертів

Популярне
Останнє
Про Deadline пишуть

Безкоштовні уроки PR поштою?

Про PR та медіа для бізнесу
і окремих фахівців

Вже підписались: 29854

Створюйте цiкавi статтi в медiа Украiни!