pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Уроки піар > Як створити новину із маленької цитати? Курація прес-конференцій, брифінгів, публічних виступів: поради від експертів.

Як створити новину із маленької цитати? Курація прес-конференцій, брифінгів, публічних виступів: поради від експертів.

Уроки піар

Як створити новину із маленької цитати? Курація прес-конференцій, брифінгів, публічних виступів: поради від експертів.

01.11.2019 2294

Не знаєте, де знайти ідею для нового тексту? Прислухайтесь до людей навколо.

Спiкер

Анастасія Олексюк

Про автора:

Працювала репортеркою на телеканалі UA:Суспільне, інтерв’юеркою в онлайн-виданні Марічка News, кореспонденткою на сайті Ostroh.info. Учасниця міжнародних та всеукраїнських журналістських і культурних проектів. З 2017 року PR-менеджерка всеукраїнського літературно-перекладацького фестивалю TRANSLATORIUM. З серпня цього року - редакторка Deadline.com.ua.

Де шукати інформаційні приводи, як писати матеріал базуючись тільки на цитати спікера та що з цього отримає компанія – відповіді на ці питання підготувала редакція Deadline. 

Те, що звучить вперше

З будь-якої інформації можна знайти новину, каже Яна Тарасенко, прес-секретарка Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. За її словами, під час спілкування людина постійно висловлює нову думку, яка стає основою для матеріалу. Відтак, під час прес-конференцій, брифінгів чи банального інтерв'ю з однієї розмови можна створити цикл матеріалів  на економічну, політичну, культурну, соціальну чи будь-яку іншу тематику (залежить від експерта, що говорить).

Відрізнити новину можна керуючись цими правилами:

  • Інформація раніше не була озвучена. Тобто, спікер висловлює власну думку базуючись на підтверджених фактах чи посилаючись на достовірні джерела інформації. 
  • Отримана інформація повинна бути важливою для суспільства. Про це правило забувають багато піарників, вважаючи, що реклами буде достатньо для просування бренду. Відтак, чим більше корисної інформації отримає потенційний клієнт, тим ймовірніше, що він обере бренд з гарним інформаційним бекграундом.
  • Цитату із подій, краще використовувати оперативно. Це підійме рейтинг, а видання стане першим джерелом інформації серед колег. 

Те, що викликає емоції

Для цікавого тексту потрібні справжні емоції. Під час розмови потрібно знайти найсильніший емоційний момент, який стане продовженням раніше визначеної новини. Спікер може використовувати гучні метафори, алегорії чи сарказми. Цей прийом часто використовують журналісти та піарники для збільшення відвідуваності сайту видання або штучного привернення уваги до тексту. Щоб отримати емоційний заголовок – достатньо прислухатись до слів. У цьому пункті варто зазначити, що емоційність може бути присутня тільки у заголовку. Решта тексту повинна бути нейтральною. Надмірна емоційність може викликати підозри у читача та знизить рейтинг довіри до людини чи компанії.

Де шукати цитати

Найголовніший пункт – бути зацікавленим у темі та орієнтуватись у її розвитку (якщо він до цього був). Якщо прослідкувати за динамікою публікацій новин у мережі (від першої до останньої), то можна помітити, що першоджерелом інформації стають прес-конференції, брифінги, публічні виступи. Досить часто, цитату можна шукати й в Інтернет-просторі. Наприклад, у соціальних мережах. Журналсти, редактори та піарники все частіше використовують соціальні мережі: Facebook, Twitter etc. Цими платформами користуються політики, громадські активісти, експерти.

Яскраві пости про актуальні події, що відбуваються у світі, часто і швидко стають вірусними. І це вже норма. І я вже не кажу, про відомих людей. Для прикладу візьмемо Ілона Маска. Будь-який його пост відразу стає новиною.

Яна Тарасенко

Заклад освіти

Після підбору влучної цитати, створеного заголовка та продуманої теми матеріалу потрібно писати текст за схемою перевернутої піраміди. Таким чином виходить, що цитата – це новина. Тобто, розпочинаємо з найголовнішого поступово відповідаючи на питання: Хто? Що? Де? Як? Для чого? У кінці тексту краще додати бекграунд, каже Яна Тарасенко. За її словами, навіть якщо вся новина полягає тільки в цитаті, завжди можна використовувати нагадування про попередні новини. Для цього потрібно почати новий абзац зі слова «нагадаємо» і вкласти всю інформацію, яка була озвучена раніше. 

Варто пам’ятати, що цитати використовуються не тільки для новин. Цитатами оформлюють інтерв’ю, аналітичні статті та критичні тексти. Цитати, на відміну від фактів, мають трохи більший термін придатності, що грає на руку тим, хто готує інформаційний продукт.

Хочете дізнатись більше про створення хороших текстів? Пишіть нам – Deadline допомагає  

Популярне
Останнє
Про Deadline пишуть

Безкоштовні уроки PR поштою?

Про PR та медіа для бізнесу
і окремих фахівців

Вже підписались: 9473

Створюйте цiкавi статтi в медiа Украiни!