pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Порада > Якісна підготовка до інтерв'ю із журналістом
Якісна підготовка до інтерв'ю із журналістом
Порада

Якісна підготовка до інтерв'ю із журналістом

Інтерв'ю - це метод донесення інформації до аудиторії. Воно може бути знято на відео, записане на аудіо, надруковано в газеті або розміщено в інтернеті. Той у кого беруть інтерв'ю повинен добре підготуватися до розмови. Це допоможе гідно відповідати на питання журналіста і залишити гарне враження аудиторії. Зі статті блогу Deadline ви дізнаєтеся, що включає в себе гарна підготовка до інтерв'ю.

15.02.2018 17:26 Фото: Designed by suksao / Freepik
Автор:

Якісна підготовка до інтерв'ю із журналістом

Інтерв'ю - це метод донесення інформації до аудиторії. Воно може бути знято на відео, записане на аудіо, надруковано в газеті або розміщено в інтернеті. Той у кого беруть інтерв'ю повинен добре підготуватися до розмови. Це допоможе гідно відповідати на питання журналіста і залишити гарне враження аудиторії. Зі статті ви дізнаєтеся, що включає в себе гарна підготовка до інтерв'ю.

Формати інтерв'ю

У журналіста насамперед потрібно уточнити, в якому ключі буде проведено розмову. Існує кілька видів інтерв'ю:

1. Інформаційне інтерв'ю. Найбільш поширений вид на телебаченні і в друкованих виданнях. Наприклад, вас можуть попросити висловити свою експертну думку про ситуацію, що склалася, дати коментар або розповісти подробиці.
2. Розслідування. Більш глибока розмову, що передбачає відверте обговорення деталей. Будьте готові, що журналіст може задавати питання провокаційного характеру.
3. Бесіда. Дуже поширений формат для теле-шоу. Жваве обговорення на рівних. Ви можете не тільки відповідати на поставлені запитання, а й ставити свої.
4. Портретне інтерв'ю. Людина, у якої беруть інтерв'ю, займає центральне місце в темі розмови. Таке інтерв'ю беруть, щоб познайомитися з самою людиною, дізнатися про ії досягнення і зрозуміти особливості внутрішнього світу.
5. Експрес-інтерв'ю. Якщо ви є учасником цікавої події, вас можуть попросити коротко розповісти про те, що сталося без попередньої підготовки.

Інформаційне інтерв'ю

Часто інтерв'ю в цьому форматі беруть на місці події. В журналістиці його прийнято називати синхронним. Так як спілкування ведеться безпосередньо під час описуваної події, підготуватися до розмови неможливо. Керівники і деякі фахівці завжди повинні бути готові відповідати на питання журналістів.

Якщо дозволяють обставини, ви можете вимагати дотримання своїх умов:

1. Зйомку можна провести в зручному для вас місці.
2. Питання журналіст повинен дати заздалегідь, щоб ви могли швидко накидати план відповідей на папері.
3. З виключеною камерою провести невелику репетицію.

Постарайтеся не бути зосередженим на камері. Розслабтеся і будьте більш розкуті. Це допоможе виглядати більш гідно.

Розслідування

Цей формат інтерв'ю використовують у рамках журналістського дослідження, що стосується політичних, кримінальних або економічних питань. До цієї розмови потрібно ретельно підготуватися. Інтерв'юер буде ставити каверзні питання провокаційного характеру. Є ймовірність, що з необдуманих слів станеться витік секретної інформації.

Потрібно заздалегідь обміркувати, які гострі моменти краще обходити стороною. Складіть список небажаних питань і підготуйте до них адекватні відповіді. Попросіть журналіста надіслати вам список питань заздалегідь. Але будьте готові, що в певний момент він може відійти від плану, щоб отримати додаткову інформацію.

Портретне інтерв'ю

Інтерв'ю в цьому форматі допоможе вам продемонструвати свої найкращі сторони зацікавленій аудиторії. Перед дзеркалом відрепетируйте, як ви будете триматися на камеру, які будете використовувати жести та міміку. Така підготовка допоможе вам відчувати себе впевнено і тримати під контролем своє тіло під час спілкування з журналістами.

Дуже корисно переглянути деякі шоу в схожому форматі. Так ви зможете виділити для себе найбільш підходящі моделі поведінки, елементи одягу та манеру спілкування. Жінки можуть звернути увагу на одяг. Він повинен бути в міру суворим і діловим. Не допускається використання просвічуючих і обтягуючих речей.

Сприймайте це інтерв'ю, як рекламу самого себе. Все повинно виглядати бездоганно.

Флеш-інтерв'ю

Підготовка до такого формату неможлива, так як журналісти починають знімати раптово. Зазвичай це відбувається на конференціях, спортивних заходах, судових засіданнях. Вам допоможе досвід спілкування з представниками засобів масової інформації. На подібних заходах будьте готові завжди прийняти участь в інтерв'ю. Читайте більше книг і преси. Це допоможе вам розвинути мову і поповнити словниковий запас.

Пам'ятайте про те, що інтерв'ю здебільшого спонтанне. Тому неможливо заздалегідь обміркувати всі можливі моменти. Просто поводьтеся природньо і не забувайте контролювати свою мову і поведінку. Це допоможе вам виглядати гідно під час інтерв'ю будь-якого формату.


Якщо у вас залишилися питання по матеріалу або виникли додаткові питання, поділіться з нами! Щоб запропонувати нову тему для блогу - напишіть на contact@deadline.com.ua. 

Щоб читати нас у Фейсбук, натисніть сюди.

Безкоштовнi Уроки PR Поштою

Рекомендації та цікаві кейси на тему піару та медiа для бізнесу і окремих фахiвцiв

Стереотипы в пиаре: как их использовать правильно
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Как стереотипное мышление аудитории помогает наладить коммуникации.

19.10.2018 15:33
Что такое партизанский маркетинг и зачем он бизнесу
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Как ненавязчиво продавать товары и услуги и при этом не раздражать клиента рекламой.

18.10.2018 16:09
Особистість PR-фахівця: яким повинен бути ідеальний піарник
Порада
Автор: Валерий Антонов

Які якості властиві гарному піарнику та як їх можна розвинути.

17.10.2018 11:40
Медиабаинг: 5 шагов к успеху
Порада
Автор: Илья Злобин

Что такое медиабаинг и как эффективно организовать закупки медиа площадей.

12.10.2018 11:47
Какая статистика сайта нужна редактору?
Порада
Автор: Илья Злобин

Какие данные необходимы редактору для эффективной работы редакции.

11.10.2018 11:22
Корпоративная идеология: что это и зачем она нужна
Порада
Автор: Бойко Олександр

Чем ценности компании отличаются от идеологии и для чего бизнесу она нужна.

10.10.2018 09:27
Показати ще
Порадити статтю

Маєте компетентну думку?
Напишіть зараз у ЗМІ

19 Год.
Перехід на зимовий час
Друковане видання "Первая городская газета"
16.10.2018 14:15
21 Год.
PR-кампания для IT-компании
Deadline.com.ua
19.10.2018 14:31
2 Дн.
ИИ в пиаре
Deadline.com.ua
19.10.2018 14:35
3 Дн.
коментар економіста стосовно переробки сміття
Київський національний університет культури і мистецтв
15.10.2018 23:02
4 Дн.
коментар юриста стосовно переробки сміття
Київський національний університет культури і мистецтв
15.10.2018 23:09
4 Дн.

Розкажіть безкоштовно журналісту про себе, свій бренд або компанію

Почніть зараз!

Обрати медіа

Будьте на зв'язку
з нами!

Підписуйся на нас в
Щоб слідкувати за терміновими запитами журналістів або матеріалами блогу