pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Уроки піар > Якісна підготовка до інтерв'ю із журналістом

Якісна підготовка до інтерв'ю із журналістом

Уроки піар

Якісна підготовка до інтерв'ю із журналістом

15.02.2018 5276

Інтерв'ю - це метод донесення інформації до аудиторії. Воно може бути знято на відео, записане на аудіо, надруковано в газеті або розміщено в інтернеті. Той у кого беруть інтерв'ю повинен добре підготуватися до розмови. Це допоможе гідно відповідати на питання журналіста і залишити гарне враження аудиторії. Зі статті блогу Deadline ви дізнаєтеся, що включає в себе гарна підготовка до інтерв'ю.

Спiкер

Карина Крупенченкова

Про автора:

Член НСЖУ, член Международной федерации журналистов, PR-менеджер со стажем более 10 лет, из них не менее 4 лет в журналистике. Автор статей о криптовалютах и блокчейне, корреспондент MMR, Журналист Украины, в 2014-2015 главред журнала о медицине. В 2013 году вывела в призеры газету фонда Ахметова в ранг “Лучшее корпоративное медиа Украины”. Знаю много о работе редакций и медиа в Украине. С 2017 веду блог на ресурсе Deadline. Буду рада новым интересным спикерам.

Інтерв'ю - це метод донесення інформації до аудиторії. Воно може бути знято на відео, записане на аудіо, надруковано в газеті або розміщено в інтернеті. Той у кого беруть інтерв'ю повинен добре підготуватися до розмови. Це допоможе гідно відповідати на питання журналіста і залишити гарне враження аудиторії. Зі статті ви дізнаєтеся, що включає в себе гарна підготовка до інтерв'ю.

Формати інтерв'ю

У журналіста насамперед потрібно уточнити, в якому ключі буде проведено розмову. Існує кілька видів інтерв'ю:

1. Інформаційне інтерв'ю. Найбільш поширений вид на телебаченні і в друкованих виданнях. Наприклад, вас можуть попросити висловити свою експертну думку про ситуацію, що склалася, дати коментар або розповісти подробиці.
2. Розслідування. Більш глибока розмову, що передбачає відверте обговорення деталей. Будьте готові, що журналіст може задавати питання провокаційного характеру.
3. Бесіда. Дуже поширений формат для теле-шоу. Жваве обговорення на рівних. Ви можете не тільки відповідати на поставлені запитання, а й ставити свої.
4. Портретне інтерв'ю. Людина, у якої беруть інтерв'ю, займає центральне місце в темі розмови. Таке інтерв'ю беруть, щоб познайомитися з самою людиною, дізнатися про ії досягнення і зрозуміти особливості внутрішнього світу.
5. Експрес-інтерв'ю. Якщо ви є учасником цікавої події, вас можуть попросити коротко розповісти про те, що сталося без попередньої підготовки.

Інформаційне інтерв'ю

Часто інтерв'ю в цьому форматі беруть на місці події. В журналістиці його прийнято називати синхронним. Так як спілкування ведеться безпосередньо під час описуваної події, підготуватися до розмови неможливо. Керівники і деякі фахівці завжди повинні бути готові відповідати на питання журналістів.

Якщо дозволяють обставини, ви можете вимагати дотримання своїх умов:

1. Зйомку можна провести в зручному для вас місці.
2. Питання журналіст повинен дати заздалегідь, щоб ви могли швидко накидати план відповідей на папері.
3. З виключеною камерою провести невелику репетицію.

Постарайтеся не бути зосередженим на камері. Розслабтеся і будьте більш розкуті. Це допоможе виглядати більш гідно.

Розслідування

Цей формат інтерв'ю використовують у рамках журналістського дослідження, що стосується політичних, кримінальних або економічних питань. До цієї розмови потрібно ретельно підготуватися. Інтерв'юер буде ставити каверзні питання провокаційного характеру. Є ймовірність, що з необдуманих слів станеться витік секретної інформації.

Менеджер Deadline може працювати на Вас

Керуємо репутацією компанії або персони:

  • Повноцінний аутсорсинг завдань
  • Моніторинг ЗМІ та аналітика
  • Ефективніше ніж штатний піарник
Детальнiше

Потрібно заздалегідь обміркувати, які гострі моменти краще обходити стороною. Складіть список небажаних питань і підготуйте до них адекватні відповіді. Попросіть журналіста надіслати вам список питань заздалегідь. Але будьте готові, що в певний момент він може відійти від плану, щоб отримати додаткову інформацію.

Портретне інтерв'ю

Інтерв'ю в цьому форматі допоможе вам продемонструвати свої найкращі сторони зацікавленій аудиторії. Перед дзеркалом відрепетируйте, як ви будете триматися на камеру, які будете використовувати жести та міміку. Така підготовка допоможе вам відчувати себе впевнено і тримати під контролем своє тіло під час спілкування з журналістами.

Дуже корисно переглянути деякі шоу в схожому форматі. Так ви зможете виділити для себе найбільш підходящі моделі поведінки, елементи одягу та манеру спілкування. Жінки можуть звернути увагу на одяг. Він повинен бути в міру суворим і діловим. Не допускається використання просвічуючих і обтягуючих речей.

Сприймайте це інтерв'ю, як рекламу самого себе. Все повинно виглядати бездоганно.

Флеш-інтерв'ю

Підготовка до такого формату неможлива, так як журналісти починають знімати раптово. Зазвичай це відбувається на конференціях, спортивних заходах, судових засіданнях. Вам допоможе досвід спілкування з представниками засобів масової інформації. На подібних заходах будьте готові завжди прийняти участь в інтерв'ю. Читайте більше книг і преси. Це допоможе вам розвинути мову і поповнити словниковий запас.

Пам'ятайте про те, що інтерв'ю здебільшого спонтанне. Тому неможливо заздалегідь обміркувати всі можливі моменти. Просто поводьтеся природньо і не забувайте контролювати свою мову і поведінку. Це допоможе вам виглядати гідно під час інтерв'ю будь-якого формату.


Якщо у вас залишилися питання по матеріалу або виникли додаткові питання, поділіться з нами. Зверніть увагу на відкриті запити журналістів.

Терміново шукаємо експертів

Популярне
Останнє
Про Deadline пишуть

Безкоштовні уроки PR поштою?

Про PR та медіа для бізнесу
і окремих фахівців

Вже підписались: 4173

Створюйте цiкавi статтi в медiа Украiни!