Ефективний піар завжди починається з формування довіри. Чим більше аудиторія та ЗМІ вам довіряють, тим більше шансів успішно залучити людей до вашої ініціативи, або ж спонукати до певних дій: покупка товарів чи послуг та інше.
Проект «Я - Поліція майбутнього» - молодіжна соціальна ініціатива, мета якої полягає у налагодженні співпраці населення та поліції. Цей проект не мав донорів чи благодійників, не мав бюджетних грошей, за рахунок яких можна було б провести масштабну піар-кампанію. Тому довелось шукати інші шляхи. Першим кроком у цьому напрямку було створення дружніх зв'язків зі ЗМІ, постійні комунікації з редакціями газет та журналів, залучення до співпраці лідерів думок, використання можливостей соціальних мереж, а використання такого інструменту, як "сарафанного радіо".
Головною аудиторією проекту були студенти-правознавці, завданням яких було:
- збір первинних даних щодо рівня довіри населення до правоохоронців;
- розробка та реалізація плану щодо збільшення довіри українців до поліції за рахунок проведення різноманітних заходів: тептральних вистав, що були показані у школах та ВНЗ, публікації в медіа, різноманітні флешмоби у соціальних мережах.
Цей проект не мав донорів чи благодійників, не мав бюджетних грошей, за рахунок яких можна було б провести масштабну піар-кампанію. Тому довелось шукати інші шляхи. Першим кроком у цьому напрямку було створення дружніх зв'язків зі ЗМІ,
Мотивационный Business клуб
Щоб зацікавити медійників, потрібно постійно шукати інші засоби передачі інформації: флешмоби, конкурси, майстер-класи. Такі заходи знаходять більш потужний відклик у ЗМІ. Для журналістів тема взаємодії поліції та населення та безпеки громади в цілому, також важлива. Тому потрібно залучати представників поліції, влади, ЗМІ, блогерів, лідерів думок, активістів, друзів і соціальних партнерів брати участь в заходах. Наприклад, проводити спільні заходи.
Якщо ваш проект підтримує різноманітна аудиторія, то скоріше за все ЗМІ самі почнуть налагоджувати з вами контакти. Вам більше не потрібно буде казати: «Напишіть про нас або наш проект». Ваші інформаційні прес-релізи, статті тощо журналісти будуть чекати з нетерпінням.
Який висновок потрібно зробити?
- Партнерство, відкритість та експерименти з форматами проведення заходів, виходячи за нерухомі рамки тільки однієї спрямованості проекту, часто призводять до приголомшливих результатів. Так, ініціатива була націлена, в першу чергу, на молодь. Але, тримаючи очі широко відкритими, можна побачити додаткові потреби з боку інших аудиторій і можливості для розвитку.
- Важливо те, що остаточний результат - це зовсім не публікації в ЗМІ. Ефект - зав'язані знайомства, продуктивні зв'язки, інвестиції в лояльність до проекту, його команди і репутація організації, що дає змогу досягати більш амбіційних цілей.
Як отримати публікації без грошей. Чек-ліст для піарника
- Будьте дійсно корисні людям. Вирішуйте конкретні реальні проблеми або пропонуйте корисні речі, які відповідають вашим особистим цінностям. Будьте щирим і відвертим;
- Покажіть ваші досягнення. Що ви вже зробили і що робите кожен день на шляху до своєї мети.
- Дайте відповідь собі: "Чому люди, до яких ви звертаєтеся, можуть вам допомогти?"
- Будьте відкриті до пропозицій, питань і критики, з боку людей - навіть якщо вони не ваша ЦА
- Будьте щедрими. Діліться інформацією, робіть вигідні пропозиції чи подарунки (доречі, тренінги та зустрічі в Мотиваційному клубі безкоштовні), але не дозволяйте відчувати «належними» вам;
- Покажіть свободу дій людям, яких ви залучаєте до проекту;
- Заведіть файл з контактами лідерів думок, блогерів, ЗМІ та активістів. Записуйте туди також номери та профілі друзів в соціальних мережах.
- Підтримуйте зв'язок та вибудовуйте особисті відносини - ваші контакти можуть здорово допомогти.
Deadline допомагає