pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Порада > Як написати новину, яку дійсно прочитають
Як написати новину, яку дійсно прочитають
Порада

Як написати новину, яку дійсно прочитають

Новини актуальні в будь-який час. Вчора, сьогодні і завтра. Адже новина - це щось нове, то чого ми не знали раніше. Це інформація, яка не була відома широкому колу людей до її публікації. І правильно подати новину теж мистецтво. Тому що неправильне написання може знецінити навіть найцікавіший матеріал. Deadline зформулював прості поради щодо написання текстів.

24.02.2018 15:42 Фото: by yanalya / Freepik
Автор:

Як написати новину, яку дійсно прочитають

Новини актуальні в будь-який час. Вчора, сьогодні і завтра. Адже новина - це щось нове, то чого ми не знали раніше. Це інформація, яка не була відома широкому колу людей до її публікації. І правильно подати новину теж мистецтво. Тому що неправильне написання може знецінити навіть найцікавіший матеріал.

Ось кілька найбільш важливих порад для написання якісної замітки, яку захочуть прочитати:

  • для новини потрібні хороші фотографії, а якщо фото з місця подій немає, то як мінімум необхідно обрати відповідну темі картинку. Наприклад, один з популярних безкоштовних ресурсів із якісними фото Freepik. Автори дозволяють вільно використовувати фото контент навіть у комерційних цілях.
  • писати новину потрібно швидко. Найкраще, коли замітка готова до кінця заходу. Адже стара новина - це вже не новина.
  • потрібно вирішити, про що буде новина, і триматися конкретної теми. Не можна починати з однієї новини, а закінчувати іншою.

Тепер приступимо до написання.

У вашій новині людина повинна знайти для себе відповіді на питання: хто, що, коли, де, чому, як. Хто був головним спікером, організатором, гостем. Що відбувалося. Коли це відбувалося. В якому місці, місті, країні. Чому або з якою метою відбувся захід. Як це відбувалося, як реагували присутні і т.д. Перш ніж публікувати новину, перечитайте її. Чи знайде читач для себе відповіді на ці шість простих питань? Або він побачить тільки ваші особисті погляди на подію? Новинна замітка - це не ваші особисті погляди і міркування. Це гола правда, прочитавши, яку, людина зможе скласти свою думку.

Існує також так званий «скелет» замітки. Він істотно спрощує життя недосвідченим кореспондентам і громадським журналістам.

1. Тема, що чіпляє читача. Є різні види заголовків, але загальна їх риса одна: вони всі чіпляють читача з першого погляду. У них є підмет і присудок.

2. Лід - лідируюча думка / новина. Те саме про що буде вся ваша замітка.

3. Подробиці новини - це подробиці тієї події, про який ви писали в ліді. Це може бути час, місце, кількість гостей та інше.

4. Думки та коментарі. Коментарі організаторів і учасників без сумніву зроблять вашу замітку більш живою та цікавою. Тільки не переробляйте слова коментаторів до НЕ впізнавання. Їх мова може бути простою, а може бути з вадами. Але це їх мова. Її не можна переробляти. В розумних межах цензури звичайно. Доречі. Пишіть навіть погані коментарі. Вони будуть викликати до вас, як до автора, ще більше довіри.

5. Довідка. Якщо у вашій новини ви говорите про якісь не зовсім зрозумілих для простого читача речах або персонах, напишіть про це. Дайте визначення, щоб у читача не залишилося ніяких питань.

Це основні правила написання новини, які допоможуть вам правильно викласти подію і залучити читача. Іноді «скелет» може змінюватися в залежності від погляду журналіста або отриманої інформації. Це не догма, якій потрібно строго триматися, а маяк, який допомагає вам не загубитися в морі думок і ідей.


Якщо у вас залишилися питання по матеріалу або виникли додаткові питання, поділіться з нами! Щоб запропонувати нову тему для блогу - напишіть на contact@deadline.com.ua. 

Щоб читати нас у Фейсбук, натисніть сюди.

Оксана Голышева
Оксана Голышева

Предприниматель, блогер, пиарщик. Пишу о PR, журналистике, маркетинге, управлении проектами.

Безкоштовнi Уроки PR Поштою

Рекомендації та цікаві кейси на тему піару та медiа для бізнесу і окремих фахiвцiв

СМИ, как стартап: с чего начать
Порада
Автор: Илья Злобин

Итак, у вас есть идея для печатного журнала. У вас есть идеальное видение идеи для захвата глянцевого рынка. Возможно, глянцевый образ, который Instagram просто не может отразить в полной мере.

23.10.2018 09:48
Как эффективно разместить рекламу в онлайн-СМИ и получить результат?
Порада
Автор: Анастасия Крижановская

В отличие от традиционных печатных СМИ, где реклама стоит дорого и результаты с трудом поддаются анализу, онлайн-СМИ — это «клондайк» для практически любого коммерческого проекта. Многие ресурсы предоставляют более чем адекватные ценовые условия, а современные системы аналитики позволяют точно определить эффективность рекламы.

22.10.2018 11:31
Стереотипы в пиаре: как их использовать правильно
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Как стереотипное мышление аудитории помогает наладить коммуникации.

19.10.2018 15:33
Что такое партизанский маркетинг и зачем он бизнесу
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Как ненавязчиво продавать товары и услуги и при этом не раздражать клиента рекламой.

18.10.2018 16:09
Особистість PR-фахівця: яким повинен бути ідеальний піарник
Порада
Автор: Валерий Антонов

Які якості властиві гарному піарнику та як їх можна розвинути.

17.10.2018 11:40
Медиабаинг: 5 шагов к успеху
Порада
Автор: Илья Злобин

Что такое медиабаинг и как эффективно организовать закупки медиа площадей.

12.10.2018 11:47
Показати ще
Порадити статтю

Маєте компетентну думку?
Напишіть зараз у ЗМІ

Розкажіть безкоштовно журналісту про себе, свій бренд або компанію

Почніть зараз!

Обрати медіа

Будьте на зв'язку
з нами!

Підписуйся на нас в
Щоб слідкувати за терміновими запитами журналістів або матеріалами блогу