pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Порада > Як написати новину, яку дійсно прочитають
Як написати новину, яку дійсно прочитають
Порада

Як написати новину, яку дійсно прочитають

Новини актуальні в будь-який час. Вчора, сьогодні і завтра. Адже новина - це щось нове, то чого ми не знали раніше. Це інформація, яка не була відома широкому колу людей до її публікації. І правильно подати новину теж мистецтво. Тому що неправильне написання може знецінити навіть найцікавіший матеріал. Deadline зформулював прості поради щодо написання текстів.

24.02.2018 15:42 Фото: by yanalya / Freepik
Автор:

Як написати новину, яку дійсно прочитають

Новини актуальні в будь-який час. Вчора, сьогодні і завтра. Адже новина - це щось нове, то чого ми не знали раніше. Це інформація, яка не була відома широкому колу людей до її публікації. І правильно подати новину теж мистецтво. Тому що неправильне написання може знецінити навіть найцікавіший матеріал.

Ось кілька найбільш важливих порад для написання якісної замітки, яку захочуть прочитати:

  • для новини потрібні хороші фотографії, а якщо фото з місця подій немає, то як мінімум необхідно обрати відповідну темі картинку. Наприклад, один з популярних безкоштовних ресурсів із якісними фото Freepik. Автори дозволяють вільно використовувати фото контент навіть у комерційних цілях.
  • писати новину потрібно швидко. Найкраще, коли замітка готова до кінця заходу. Адже стара новина - це вже не новина.
  • потрібно вирішити, про що буде новина, і триматися конкретної теми. Не можна починати з однієї новини, а закінчувати іншою.

Тепер приступимо до написання.

У вашій новині людина повинна знайти для себе відповіді на питання: хто, що, коли, де, чому, як. Хто був головним спікером, організатором, гостем. Що відбувалося. Коли це відбувалося. В якому місці, місті, країні. Чому або з якою метою відбувся захід. Як це відбувалося, як реагували присутні і т.д. Перш ніж публікувати новину, перечитайте її. Чи знайде читач для себе відповіді на ці шість простих питань? Або він побачить тільки ваші особисті погляди на подію? Новинна замітка - це не ваші особисті погляди і міркування. Це гола правда, прочитавши, яку, людина зможе скласти свою думку.

Існує також так званий «скелет» замітки. Він істотно спрощує життя недосвідченим кореспондентам і громадським журналістам.

1. Тема, що чіпляє читача. Є різні види заголовків, але загальна їх риса одна: вони всі чіпляють читача з першого погляду. У них є підмет і присудок.

2. Лід - лідируюча думка / новина. Те саме про що буде вся ваша замітка.

3. Подробиці новини - це подробиці тієї події, про який ви писали в ліді. Це може бути час, місце, кількість гостей та інше.

4. Думки та коментарі. Коментарі організаторів і учасників без сумніву зроблять вашу замітку більш живою та цікавою. Тільки не переробляйте слова коментаторів до НЕ впізнавання. Їх мова може бути простою, а може бути з вадами. Але це їх мова. Її не можна переробляти. В розумних межах цензури звичайно. Доречі. Пишіть навіть погані коментарі. Вони будуть викликати до вас, як до автора, ще більше довіри.

5. Довідка. Якщо у вашій новини ви говорите про якісь не зовсім зрозумілих для простого читача речах або персонах, напишіть про це. Дайте визначення, щоб у читача не залишилося ніяких питань.

Це основні правила написання новини, які допоможуть вам правильно викласти подію і залучити читача. Іноді «скелет» може змінюватися в залежності від погляду журналіста або отриманої інформації. Це не догма, якій потрібно строго триматися, а маяк, який допомагає вам не загубитися в морі думок і ідей.


Якщо у вас залишилися питання по матеріалу або виникли додаткові питання, поділіться з нами! Щоб запропонувати нову тему для блогу - напишіть на contact@deadline.com.ua. 

Щоб читати нас у Фейсбук, натисніть сюди.

Безкоштовнi Уроки PR Поштою

Рекомендації та цікаві кейси на тему піару та медiа для бізнесу і окремих фахiвцiв

Как попасть на TV: 3 проверенных способа
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Как заявить о себе на телевидении: 3 простых шага к эфиру.

19.06.2018 12:45
Ньюcлеттер для СМИ: как правильно составить
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Как правильно подготовить информационный бюллетень для СМИ.

18.06.2018 14:20
Как готовить комментарии для СМИ, чтобы к вам снова обратились
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Хороший экспертный комментарий - это ключ к системной работе со СМИ.

18.06.2018 13:19
Как подготовить спикера к публичному выступлению в СМИ
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Как избежать “ляпов” во время публичного выступления и эффектно представить свои идеи аудитории

14.06.2018 12:50
Кризис жанра: о чем писать современному журналисту
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Что делать, когда редактор требует материал в следующий номер, а идей для статьи совсем нет? В конце статьи подсказка!

12.06.2018 16:03
ТОП-5 бесплатных приложений, которые необходимы современному PR-специалисту
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Подборка приложений, которые необходимы каждому PR - менеджеру от редакции Deadline.

07.06.2018 11:17
Показати ще