pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Приватна думка > Як компанії заявити про банкрутство або звільнення персоналу. Без хайпів та дзвінків в прокуратуру

Як компанії заявити про банкрутство або звільнення персоналу. Без хайпів та дзвінків в прокуратуру

Приватна думка

Як компанії заявити про банкрутство або звільнення персоналу. Без хайпів та дзвінків в прокуратуру

17.05.2019 6569

Коли в компанії трапляється криза, то перша реакція керівництва - замовчувати все, що трапилося. Що робити піарнику, якщо компанія прийняла рішення заявити про банкрутство та звільнити персонал.

Спiкер

Віктор Пашула

Про автора:

Експерт зі зв'язків з громадськістю з 15+ річним досвідом роботи в сфері PR – працював в якості глави PR і прес-служб в держслужбі, банках, керував 3-ма рекламними агентствами, очолював PR-напрямок в ЗМІ. Co-founder в #DniproPRClub (понад 450 членів). Учасник і спікер ряду міжнародних тренінгів, семінарів практикуючих комунікаторів і PR-агентств. Блогер.

Перший керівник обмежує спілкування з персоналом та пресою, наказує прес-секретарю мовчати та не розповсюджувати інформацію. Але перше правило ефективних комунікацій: "Говорити про кризи потрібно, але робити це важливо вірним шляхом, вірними словами та у вірний час". 

Розрізняйте поняття

На початку потрібно  визначитися з тонкощами термінології й підходами сприйняття. По-перше, юристи підтвердять: банкрутство – це ще не ліквідація. Наявні ознаки неплатоспроможності за зобов'язаннями можуть бути усунені, як через реалізацію активів боржника з метою задоволення претензій кредиторів, так й через мирну угоду. Інше кажучі, за умови абсолютної неплатоспроможності боржник може фінансово оздоровитись, розрахуватися з боргами і повернутися в первісний стан.

Ліквідація ж – це якраз «під ніж», тобто фактична «смерть» юрособи. По-друге, на побутовому рівні у нас досі існує уявлення про те, що, якщо компанія вирішила залишити, наприклад, ринок оперування певної країни, то вона збанкрутувала, «померла». Хоча насправді власник з тієї чи іншої причини прийняв рішення продати бізнес.

Скорочення персоналу можна «пояснити» зниженням операційних витрат в даній економічній ситуації, диференціацією групи ризиків, частиною мирної угоди – в залежності від реальної кінцевої мети ініціації.

Віктор Пашула

Агентство розвитку Дніпра

Різні кризові ситуації вимогають від піарника цьових дій. Наприклад, коли компанія повністю припиняє свою діяльність на ринку через банкрутство, то алгоритм дій керівництва й піар-служби повинен бути спрямован на зменьшення кількості негативних публікацій в інформаційному полі, адже уникнути їх розповсюдженна повністю неможливо. Але якщо компанія проходить етап реорганізації, що передбачено умовами угоди M&A й може супроводжуватися зкороченням персоналу, то дії піарника повинні в повній мірі співпадати із загальною стратегією розвитку. Тобто піарник повинен транслювати інформаційні повідомлення, які пояснюють, як компанія буде працювати та розвиватися після процессу злиття чи поглинання. 

Менеджер Deadline може працювати на Вас

Керуємо репутацією компанії або персони:

  • Повноцінний аутсорсинг завдань
  • Моніторинг ЗМІ та аналітика
  • Ефективніше ніж штатний піарник
Детальнiше

Й якщо піарник сам не розуміє відмінності підходів у тій чи іншій ситуації, компанію очікують величезні проблеми, які можуть навіть зірвати угоди або стати причиною розірвання стосунків з інвесторами.

Приклад із практики

У 2008 році транснаціональна страхова корпорація AIG заявила про найбільших в історії збитки $61 млрд. Компанію навіть називали однією з причин світової фінансової кризи 2008 року. Для порятунку компанії уряд США виділив $170 млрд з бюджету країни. Незважаючи на рекордні збитки ТОП-менеджери AIG нарахували собі $165 млн бонусів.

Першою про це повідомила газета The New York Times. Але піарники компанії обрали зовсім невірну стратегію. Вони заявили, що "це внутрішні справи компанії й це не повинно стосуватися широкого загалу". Обуренню пересічних американців, інвесторів та держслужбовців не було меж. Навколо цієї історії одразу здійналась інформаційна буря. Розуміючи негативні наслідки, корпорація AIG заявила, що повинна була нарахувати бонуси, щоб утримати "кращі розуми компанії". Але це не допомогло - компанія досі залишається в центрі уваги ЗМІ через невиплати за іпотечними цінними паперами, які вони випустили ще до кризи 2008 року.

Як позиціонувати в ЗМІ якщо буде масове скорочення персоналу

Навіть якщо інформація про скорочення потрапила у ЗМІ з внутрішніх джерел, не варто ховати голову в пісок - собі дорожче. Зрештою, витоки відбуваються навіть у Пентагоні. 

Скорочення персоналу можна «пояснити» зниженням операційних витрат в даній економічній ситуації, диференціацією групи ризиків, частиною мирної угоди – в залежності від реальної кінцевої мети ініціації. Головне – запевнити про узгодженість даних дій з первинною профспілковою організацією компанії й про неухильне виконання статей Кодексу законів про працю України та інших законодавчих актів. Зрозуміло, озвучені запевнення повинні потвердити звільнені співробітники.

Чи варто визнавати справжні причини кризи

Стратегія відповідей випливає з горизонту планування виходу із ситуації. Наприклад, не кожен Due diligence закінчується угодою M&A. У світі високої інвестиційної моди взагалі не прийнято влаштовувати інформаційний галас після «першого побачення». 

Разом з тим, якщо ви самі собі задасте питання: «Чи варто визнавати справжні причини кризової ситуації, якщо вас про неї не питають?», - ви швидше за все відповісте негативно, так як навіщо підливати масло у вогонь, погіршувати і без того складну ситуацію. 

Що робити, якщо в колективі почалися страйки

У тому, що поведінкова модель окремих, вчора ще лояльних до компанії співробітників, які знають про ситуацію зсередини, може змінитися на 180 градусів, немає нічого дивного. Риба шукає, де глибше, а людина – де краще. А коли ще намагаються ущемити його права на фоні «тухлою» перспективи залишитися без роботи – тут не те, що до страйку, тут до інсайдерського зливу «назовні» рукою подати (а в ній флешка, відскановані внутрішні документи). Тому імітація правди, чорні діри в процесі побудови у свідомості персоналу послідовних причинно-наслідкових зв'язків того, з якої причини відбуваються зміни в компанії, повинні бути зведені нанівець. Натомість – чітке уявлення, яке місце працівника в даному процесі, які персональні вигоди несуть в собі зміни (наприклад, вихідна допомога за 2 місяці при звільненні, відмінні рекомендації для нового місця роботи, допомога у пошуку; участь в програмі по утриманню – при M&A). І конструктивний діалог з профсозом у форматі індивідуальних зустрічей.

Чек-лист для піарника, який стикається з кризою

  1. Аналіз ситуації – що сталося?
  2. Цілі кризового реагування
  3. SWOT аналіз – оцінюємо ризики і можливості
  4. Комунікаційна мета - як комунікації можуть вплинути на врегулювання кризи?
  5. Цільові аудиторії – з ким ми хочемо розмовляти?
  6. Комунікаційна стратегія – генеральний план, яким шляхом ми підемо з точки А (проблематика) в точку Б (мета)
  7. Ключове повідомлення – єдина позиція Компанії, але з розшифровкою меседжів для кожної цільової групи
  8. Комунікаційна тактика – який набір дій пропонується для досягнення результату?
  9. Комунікаційний план-заходи із зазначенням зразкових термінів проведення
  10. Оцінка ресурсів – бюджет, терміни, люди, агентства-підрядники

➤ Тут можна скачати докладний план подолання інформаційної кризи. Deadline допомагає.

Популярне
Останнє
Про Deadline пишуть

Безкоштовні уроки PR поштою?

Про PR та медіа для бізнесу
і окремих фахівців

Вже підписались: 9978

Створюйте цiкавi статтi в медiа Украiни!