pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Приватна думка > «‎Я не впевнений»... 25 порад про підвищення самооцінки завдяки пресі

«‎Я не впевнений»... 25 порад про підвищення самооцінки завдяки пресі

Приватна думка

«‎Я не впевнений»... 25 порад про підвищення самооцінки завдяки пресі

04.04.2019 8525

Як з нульовими витратами запустити комментарійну PR-програму, якщо ви топ-менеджер або власник бізнесу? Є спікери, які вільно й цікаво спілкуються з медіа та кожен публічний виступ закінчується оплисками задоволеної публіки. А інші - не можуть вимовити й слова. Що робити, якщо самооцінка спікера вкрай низька? Deadline розбирався

Спiкер

Ганна Гаєвська

Про автора:

Здравствуйте, меня зовут Анна. Я психолог, закончила Киевский Национальный Университет имени Т. Шевченко. Работаю в направлениях гештальт-терапия и когнитивно-поведенческая терапия, являюсь членом ВОППГП (Всеукраинского общества практикующих психологов «гештальт-подход»). Готова оперативно давать комментарии.

Власна самооцінка, тобто власне бачення самого себе - важлива складова формування іміджу особи. Це дуже актуальне питання для публічних людей, які по своїй природі мають низьку самооцінку, але посада й бізнес потребують публічності. Як сформувати високу самооцінку й використовувати її на користь формування власного іміджу чи іміджу компанії у статті експерта.


Самооцінка - це уявлення людини про важливість власної особи, оцінка самого собі та власних якостей, гідності та недоліків. 

Якщо у людини висока чи нормальна самооцінка, то вона без перешкод спілкується з іншими людьми, відкрита до діалога та співпраці, з легкістю реалізує складні проекти тощо. Впевнені у собі особи з легкістю виступають перед публікою, з захопленням презентують свій проект та як правило отримують підтримку інвесторів, клієнтів, партнерів. Отже, можна сказати, що самооцінка - є ключовим фактором формування іміджу людини.

Й навпаки, людина з низькою самооцінкою, важко сприймає критику, питання журналістів чи партнерів про проект, плани розвитку тощо викликають у такої людини паніку, злість, незадоволенність. Така особа намагається відгородитися від спілкування з медіа, не дозволяє піар-фахівцю проводити прес-бріфінги, прес-конференції тощо.

Самооцінка складається з трьох параметрів:

  • стійкість самооцінки (стабільна або плаваюча); 
  • реалістичність (адекватна або неадекватна); 
  • орієнтованість (залежна або автономна).

Що мається на увазі.

  1. Стабільність. Наскільки ваша самооцінка залежить від конкретної ситуації, провали або успіху, наскільки легко Ви переходите з стану «супермена» в стан «пєчалькі»;
  2. Адекватність. Ваша самооцінка відповідає реальності? Ваші бажання співвідносяться з Вашими можливостями? Чи виправдовуються власні очікування або очікування інших людей?
  3. Баланс автономії і залежності. Людина – істота соціальна, тому думка оточуючих, особливо значущих для нас залишається важливим. Але в свою чергу, не варто спиратися тільки на зовнішні фактори, і дуже важливо мати чітке уявлення про себе, свої плюси і мінуси.

Що робити, якщо самооцінка спікера вкрай низька?

Вправа 1 - Щоденник успіхів

Складіть список власних досягнень, починаючи зі школи чи ВНЗ. Це можуть бути як маленькі перемоги, так й важливі досягнення. Наприклад, вдало захистив дипломну роботу, був найшвидчим спортсменом серед групи, створив власний проект, зайняв високу посаду. Пишіть будь-що, що підтверджує ваш рівень, як професіонала. Щомісяца перечитуйте щоденник та доповнюйте його новими фактами. Постійне нагадування про ваші успіхи допоможе вам сформувати високу самооцінку.

Вправа 2 - Пройдіть декілька тренінгів з психологом

Дуже часто проблема низької самооцінки ховається у дитинстві. Дорослі люди часто не можуть зрозуміти, який саме епізод з дитинства впливає на формування низького бачення власної особи. Декілька сеансів чи тренінгів з психологом допоможуть вирішити це питання.

Вправа 3 - Подивиться на себе з боку інших

Можливо, ви навіть не уявляєте, скільки людей хотіли би бути на вашому місті й жити вашим життям. Подивиться на себе з боку сторонньої людини. Чи дійсно ви вважаєте себе невдахою? Чи можливо це тільки захисна реакція вашої психіки?

Вправа 4 - Зміна оточення

Проблема низької самооцінки також може бути викликана оточенням. Наприклад, люди, які у житті нічого не мають та нічого не досягли, частіше критикують інших, роблять їм зауваження без причини, тощо. Уважно придивиться до вашого оточення. Якщо знайшли серед друзів, колег, партнерів таких, які постійно без причини висміюють вас та критикують, просто не спількуйтеся з ними. Частіше за все, така поведінка результат заздрощів.

Вправа 5 - Заняття спортом

Одна з найдоступніших можливостей для підняття самооцінки — заняття спортом. Регулярні фізкультурні вправи змушують людину менш критично ставитися до власної зовнішності, але зберігти з велику повагу до самого себе. Під час спортивних вправ у людей виділяються дофаміни – так звані гормони радості.

Як з нульовими витратами запустити комментарійну PR-програму, якщо ви топ-менеджер або власник бізнесу?

  • Визначте коло тем, в яких ви максимально компетентні. Випишіть їх. Наприклад, якщо ви директор ресторану, ви можете коментувати: ресторанний бізнес, управління рестораном, управління персоналом, законодавство в цій сфері, дії конкурентів на ринку, відкриття і закриття ресторанів, угоди і т.п.
  • Заздалегідь підготуєте свою біографію і хороші ділові фото.
  • Почніть відповідати журналістам на запити, робіть це системно. Поставте собі в план на місяць робити 5-6 коментарів, тоді в ЗМІ потраплять 2-4 з них. Врахуйте, що за потрапляння на сторінки газет висока конкуренція і ваш відповідь може не потрапити до статті не тому, що він поганий, а тому що відповідей багато.
  • Відстежуйте вихід статей. Розміщуйте їх в профілі в соцмережах, в Лінкед Ін. Це підтвердить вашу експертизу.
  • Знаходьте журналістів, яким ви відповіли, в соціальних мережах. Підтримуйте контакт, можливо, ви ще стане в нагоді

Якщо ваш коментар не потрапив в матеріал з першого разу, не впадайте у відчай! Ненав'язливо уточніть, що саме було не так. Треба виправитися.

Deadline допомагає

Терміново шукаємо експертів

Популярне
Останнє
Про Deadline пишуть

Безкоштовні уроки PR поштою?

Про PR та медіа для бізнесу
і окремих фахівців

Вже підписались: 29854

Створюйте цiкавi статтi в медiа Украiни!