pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Уроки піар > Використання гумору у передвиборчій агітації. PR-кампанія Володимира Зеленського, яку розпочав Deadline

Використання гумору у передвиборчій агітації. PR-кампанія Володимира Зеленського, яку розпочав Deadline

Уроки піар

Використання гумору у передвиборчій агітації. PR-кампанія Володимира Зеленського, яку розпочав Deadline

06.03.2019 5286

У передвиборчій агітації кандидати на пост президента чи іншого парламентарія використовуют чорний PR, білий PR, обіцянки, мітинги тощо. Але вперше в історії передвиборчої гонки почали використовувати гумор. І, як свідчать рейтинги, така PR-технологія є найбільш вдалою.

Спiкер

Алёна Карпинская

Про автора:

Руководитель "PR-Blockchain agency", технический писатель, крипто-аналитик.

Володимир Зеленський, комік та бізнесмен, заявив, що йде у презеденти напередодні нового року. З того часу по всій теріторії України почали з'являтися агітаційні плакати "Все буде ЗеБест" та інші, а сам комік не звертається до "чорного" піару, а відкрито висміює своїх опонентів в шоу "Квартал 95" та інші. Як гумор допомогає перемогати, розказує читачам Deadline керівник "PR-Blockchain agency" Олена Карпинська.


За даними соціологічної групи "Рейтинг" станом на 4 березня 2019 року лідером у виборчих перегонах як і раніше залишається Володимир Зеленський. За актора і художнього керівника студії "Квартал 95" готові віддати свої голоси 25,1% населення. На другому місці знаходиться чинний президент країни Петро Порошенко, за нього готові голосувати 16,6%, на третьому-лідер партії" Батьківщина" Юлія Тимошенко з рейтингом в 16,2%. Як бачимо, до виборів залишилося трохи більше 3 тижнів, а очевидний лідер вже виділяється. Як людина, далека від політики, змогла зайняти лідируючу сходинку в рейтингe, розберемося нижче.

Сформуйте правільний імідж

Найбільшою помилкою кандидатів у президенти є невірно складений імідж. Погляньте на сучасних кандидатів. Серед них тільки бізнесмени, власники величезних компанії, мільонери, які наврядчи зтикаються з проблемами пересічних громадян, таких як безробіття, низький дохід, погане медичне обслуговування тощо. 

На відміну від них, імідж кандидата Зеленьского побудований на його екраному образі "Слуги народу". Саме такого президента хочуть бачити українці: простого вчителя, який знайом з проблемами людей. Тому Володимир Зеленський наразі асоціюється саме з образом президента з кінострічки. 

Не бійтися бути іншим

Володимир Зеленський відкрито говорить про те, що не має досвіду у політиці й вважає це найбільшою перевагою, адже може приймати нестандартні рішення щодо розвитку країни. Можливо в іншій ситуації це зизнання було б мінусом для кандидата, але Зеленскього підтримують. Тобто потрібно вміти використовувати свої слабкі сторони вірно, подаючи їх, як переваги.

Готуйте месседжі на майбутнє

По телевізору цілодобово крутять політичну рекламу, в якій кожен з политиків обіцяє людям кращє життя. Але провівши невеликий експеримент, прибравши ім'я кандидата з кожного ролика, складно буде визначити автора. Тому що по суті, кожен з представників "старої" політичної школи з року в рік обіцяє одне і теж: що все у нас буде добре, всі будуть жити в щасті і гармонії.

Що зробив Зеленьский? Він створив свої власні месседжи, які повністю відрізняються й змістом, й формою від інших. Так серед гасел Володимира Зеленського є наступні:

  • Кортежі на...
  • Все буде Зешебісь;
  • UA за Зе!

    

Прості, зрозумілі слогани з використанням гумору, сленгу активно підтримуються людьми та ширяться поміж виборців.

Піар за рахунок електорату

Володимир Зеленський не витрачає мільйони гривень на рекламу, адже електорат робить це за нього. Передвиборчі роліки, зняті на камеру смартфону, становляться вірусними за декілька днів. Команда кандидата Зеленьского - команда Зе! - активно використовує соціальні мережі, а пости кандидата набирают по кілька тисяч розшарувань. Все завдяки гумористичному контенту, якій сприймається, як вдалий жарт, яким можна поділитися з другом.

У березні цього року виходить 3 сезон комедійного серіалу "Слуга народу", трейлер з якого вже встиг стати справжньою вірусною рекламою. Сотні користувачів в соцмережах активно обговорюють прем'єру і не вважати це продуманим кроком піар-стратегії неможливо. Більш того, КВУ (Кабінет виборців України) зобов'язав оплатити даний серіал як політичну рекламу, через те, що події і сюжет фільму прямим чином будуть підштовхувати виборців голосувати саме за Зеленського. Чим все закінчиться-невідомо, але піар є піар, а рейтинги як у серіалу, так і у самого кандидата ростуть з кожним днем.

У соціальних мережах і між собою Зеленського називають ніяк інакше як "клоун". Відповідь на дану заяву надійшла негайно, актор виклав на своїй сторінці відео, де він пишається своїм "статусом" і пропонує кожній людині зробити відео або фото в спеціальній масці #яклоун. При цьому Зеленський пропонує назвати ім'я, розповісти про себе і свої доходи (зарплата, стипендія, пенсія)."Розкажіть про все те, що робить вас клоунами" - говорить комік на відео, іронічно закликаючи кожного поділитися тим, що вже неабияк накипіло. Дана піар-акція дала свої результати-близько 3000 відео в Інстаграм з маскою клоуна і близько 3000 різних історій від простих людей, які повинні виживати в країні, а не жити. Гумор - це дійсно те, чого не вистачає нашим людям. В повсякденній рутині саме сміх і гумор дозволяють зробити перезавантаження, відпочити і в якомусь сенсі задуматися. Адже як то кажуть, в кожному жарті тільки частка жарту.

Deadline рекомендує слідкувати за інформаційними випусками партнерів з медіа-моніторингу - компанією Looqme, щоб дізнатися більше подробиць, чому основні інформаційни поводи Зеленського стосуються негативів.


Якщо у вас є, що розповісти пресі, подивіться відкриті запити репортерів.

Популярне
Останнє
Про Deadline пишуть

Безкоштовні уроки PR поштою?

Про PR та медіа для бізнесу
і окремих фахівців

Вже підписались: 8662

Створюйте цiкавi статтi в медiа Украiни!