pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Огляд > Соціологічні дані у творчій діяльності журналістів
Соціологічні дані у творчій діяльності журналістів
Огляд

Соціологічні дані у творчій діяльності журналістів

Давайте разом із Deadline спробуємо розібратися з поняттям «соціологічне мислення». Неможливо дивитися на подію тільки під одним кутом. Будь-які події потрібно розглядати всебічно, з різних точок зору. Соціологічне мислення не може грунтуватися на досвіді тільки однієї людини, воно повинно піддаватися постійному контролю і перегляду. Соціологічне мислення - це наукове мислення, яке грунтується на об'єктивній істині. Що відноситься до характеристик соціологічного мислення журналіста?

24.02.2018 21:27 Фото: Designed by mindandi / Freepik
Автор:

Соціологічні дані у творчій діяльності журналістів

Давайте разом із Deadline спробуємо розібратися з поняттям «соціологічне мислення». Неможливо дивитися на подію тільки під одним кутом. Будь-які події потрібно розглядати всебічно, з різних точок зору. Соціологічне мислення не може грунтуватися на досвіді тільки однієї людини, воно повинно піддаватися постійному контролю і перегляду. Соціологічне мислення - це наукове мислення, яке грунтується на об'єктивній істині. Що відноситься до характеристик соціологічного мислення журналіста читайте в нашій статті.

Одночасно соціологічне мислення несе в собі риси як об'єктивного, так і суб'єктивного початку.

Журналіст, у своїй роботі, повинен не тільки керуватися особистими пристрастями, своїм життєвим досвідом. він, як член суспільства або як частина суспільства, може мати власні погляди і інтереси, але, в той же час, не може ставити свої інтереси вище інтересів суспільства. Специфіка журналістської роботи як раз і передбачає поєднання в собі не поєднаного, можливого протиставлення власних поглядів і інтересів щодо інтересів суспільства або окремих його членів. З одного боку, з метою особистого збагачення, отримання матеріальної вигоди, журналісти можуть поступатися своїми поглядами і навіть честю, але, при цьому, є також категорія журналістів, які ні за яких обставин, ні за які гроші не погодяться написати або розповісти про те, що явно вступає в протиріччя з їх власними поглядами. Такі журналісти будуть при будь-яких обставинах відстоювати інтереси суспільства. Той вибір, який зробить журналіст, безсумнівно, вплине і на тон підготовленої ним інформації.

Будь-яка людина з отриманням як життєвого досвіду, так і професіоналізму, зможе змінити свій світогляд, а, таким чином, і громадянську позицію. Саме це і становить культуру соціологічного мислення. Професія журналіста зобов'язує його не тільки змінюватися і рости як особистість, але також і бути готовим реагувати на ті зміни, які відбуваються в суспільстві. Журналіст спочатку, приступаючи до виконання своїх професійних обов'язків, повинен зробити для себе вибір: чиїм інтересам він готовий служити. Побутова свідомість кожного з нас завжди знайде можливість виправдати непорядні вчинки або дії. На відміну від побутового свідомості, соціологічне свідомість не дозволяє індивідууму шукати виправдання, а змушує мислити і діяти правдиво.

Світогляд журналіста повністю змінюється під впливом соціологічного мислення. У цьому випадку людина просто не може стояти на місці. Він зобов'язаний рости як професійно, так і особистісно, ​​керуючись, при цьому, досягненнями науково-технічного прогресу.

Той співробітник редакції, який дійсно мислить соціологічно, бачить предмети і явища саме такими, якими вони є насправді, а не такими, якими вони йому здаються.

До характеристик соціологічного мислення журналіста відносяться:

  • Здатність системно мислити і аналізувати все, що відбувається навколо.
  • Уміння розрізняти різні соціальні верстви і групи, і, таким чином, адекватно з ними взаємодіяти при виконанні своїх професійних завдань.
  • Розуміння того, що суспільство і процеси, що відбуваються в ньому, не стоять на місці, а знаходяться в постійному русі і розвитку, переходять з одного рівня на інший, переміщаючись і взаємозбагачуючись один одного. Уміння аналізувати, розпізнавати етапи розвитку суспільства, що швидко змінюються, давати їм своєчасну і вірну оцінку.
  • Уміння враховувати той факт, що в певні етапи розвитку суспільства і за певних умов наступають перехідні стани, або так звані біфуркації. Такі перехідні стани означають прояв нестабільності в суспільстві, коли сильним резонансним змінам передують слабкі коливання. Такі перехідні стани або соціальний хаос вивчає наука, яка називається синергетикою.
  • Важливою якістю є також вміння не тільки бачити і ставити перед собою цілі, а й дотримуватися їх. Вміти виділяти із загальних цілей головні і другорядні, їх відповідність цінностям суспільства.
  • Розуміння того, що кожному народу притаманний свій менталітет. Уміння співвідносити український менталітет з менталітетом іншого народу.
  • Мати широкий кругозір, дивитися на явища що відбуваються з точки зору їх різноманіття і унікальності. Враховувати складність і неповторність кожного індивідуума.
  • Уміння об'єктивно оцінювати сутність всіх процесів, що відбуваються, бачити справжню картину того, що відбувається, а не те, що нав'язується окремими особами, політичними партіями, керівництвом країн. При цьому спробувати зрозуміти справжні цілі, розвінчати їх і донести до суспільства за допомогою засобів масової інформації.
  • Надання виключно об'єктивної, аргументованої інформації, отриманої з достовірних джерел, не тільки в результаті проведеного журналістського розслідування, а й з інших соціальних джерел інформації.

Необхідно забезпечити надійність, достовірність усіх об'єктів вивчення. Кожен журналіст повинен керуватися основним правилом журналістики: усвідомленням того, що засоби масової інформації відіграють колосальну роль і мають величезний вплив на життя як окремо взятої особистості, так і суспільства в цілому. Цей вплив зумовлений тим, що журналістика проникає в усі сфери життя суспільства, вона постійна, цілеспрямована, універсальна і саме тому її значення для суспільства так велико.

На Deadline журналісти можуть отримати водночас різні думки та факти, таким чином, щоб перестати казати про кризу експертів. Саме тому ми наполягаємо на різноманітності журналістських запитів та конкуренцію за запит на ресурсі.


Якщо у вас залишилися питання по матеріалу або виникли додаткові питання, поділіться з нами! Щоб запропонувати нову тему для блогу - напишіть на contact@deadline.com.ua. 

Щоб читати нас у Фейсбук, натисніть сюди.

Безкоштовнi Уроки PR Поштою

Рекомендації та цікаві кейси на тему піару та медiа для бізнесу і окремих фахiвцiв

Итоговый выпуск №8: социальные сети в журналистике и PR
Огляд
Автор: Карина Крупенченкова

Как социальные сети помогают в распространении информации и что делать, чтобы не попасться на фейковую новость.

30.11.2018 11:00
Спецопрос. Выпуск №4: социальная ответственность, как часть корпоративного PR
Огляд
Автор: Карина Крупенченкова

Как социальные корпоративные программы способствуют формированию имиджда компании, - об этом мы спросили экспертов платформы Deadline.com.ua.

30.11.2018 09:43
Итоговый выпуск №7: управление корпоративным и личным брендом
Огляд
Автор: Карина Крупенченкова

Как создать, управлять и продвигать личный бренд или бренд компании.

23.11.2018 11:16
Спецопрос. Выпуск #3: могут ли скандалы стать инструментом продвижения бренда
Огляд
Автор: Карина Крупенченкова

Могут ли репутационные скандалы помочь формированию имиджа и увеличению продаж компании, - об этом мы спросили экспертов медиа-платформы Deadline.com.ua.

09.11.2018 09:37
Спецопрос. Выпуск #3: могут ли скандалы стать инструментом продвижения бренда
Огляд
Автор: Карина Крупенченкова

Могут ли репутационные скандалы помочь формированию имиджа и увеличению продаж компании, - об этом мы спросили экспертов медиа-платформы Deadline.com.ua.

09.11.2018 09:30
Показати ще
Порадити статтю

Маєте компетентну думку?
Напишіть зараз у ЗМІ

"ПАРТНЕРСКИЙ МАРКЕТИНГ"
"Маркетинг и реклама"
07.12.2018 11:29
8 Год.
Мессенджеры в работе СМИ
Deadline.com.ua
07.12.2018 13:44
12 Год.
1 Дн.
1 Дн.
Регіональний туризм в Україні
Дніпроград
10.12.2018 02:45
2 Дн.
5 Дн.
10 Дн.

Розкажіть безкоштовно журналісту про себе, свій бренд або компанію

Почніть зараз!

Обрати медіа

Будьте на зв'язку
з нами!

Підписуйся на нас в
Щоб слідкувати за терміновими запитами журналістів або матеріалами блогу