pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Уроки піар > Керування інфополем. Де живуть ідеї для медіа?

Керування інфополем. Де живуть ідеї для медіа?

Уроки піар

Керування інфополем. Де живуть ідеї для медіа?

24.02.2018 8663

Давайте разом із Deadline спробуємо розібратися з поняттям «соціологічне мислення». Неможливо дивитися на подію тільки під одним кутом. Будь-які події потрібно розглядати всебічно, з різних точок зору. Соціологічне мислення не може грунтуватися на досвіді тільки однієї людини, воно повинно піддаватися постійному контролю і перегляду. Соціологічне мислення - це наукове мислення, яке грунтується на об'єктивній істині. Що відноситься до характеристик соціологічного мислення журналіста?

Спiкер

Карина Крупенченкова

Про автора:

Член НСЖУ, член Международной федерации журналистов, PR-менеджер со стажем более 10 лет, из них не менее 4 лет в журналистике. Автор статей о криптовалютах и блокчейне, корреспондент MMR, Журналист Украины, в 2014-2015 главред журнала о медицине. В 2013 году вывела в призеры газету фонда Ахметова в ранг “Лучшее корпоративное медиа Украины”. Знаю много о работе редакций и медиа в Украине. 2017-2019 редактор Deadline. Пожалуйста, не стесняйтесь ко мне обратиться.

Звичайно ж, ідеї про що писати новини в Україні не падають, немов яблука з неба. Яблуко Ньютона - скоріше метафора, що описує процес. Давайте разом із Deadline спробуємо розібратися з поняттям «соціологічне мислення». Сому медіа неможливо дивитися на подію тільки під одним кутом. А будь-які події потрібно розглядати всебічно, з різних точок зору. Соціологічне мислення не може грунтуватися на досвіді тільки однієї людини, воно повинно піддаватися постійному контролю і перегляду. 

Одночасно соціологічне мислення несе в собі риси як об'єктивного, так і суб'єктивного початку. Так що ж тут відбувається на Deadline?

Журналіст, у своїй роботі, повинен не тільки керуватися особистими пристрастями, своїм життєвим досвідом. Він, як член суспільства або як частина суспільства, може мати власні погляди і інтереси, але, в той же час, не може ставити свої інтереси вище інтересів суспільства. Специфіка журналістської роботи як раз і передбачає поєднання в собі не поєднаного, можливого протиставлення власних поглядів і інтересів щодо інтересів суспільства або окремих його членів. Іноді з метою особистого збагачення, отримання матеріальної вигоди, журналісти можуть поступатися своїми поглядами і навіть честю, але, при цьому, є також категорія журналістів, які ні за яких обставин, ні за які гроші не погодяться написати або розповісти про те, що явно вступає в протиріччя з їх власними поглядами. Такі журналісти будуть при будь-яких обставинах відстоювати інтереси суспільства. Той вибір, який зробить журналіст, безсумнівно, вплине і на тон підготовленої ним інформації. 

Журналісти будуть при будь-яких обставинах відстоювати інтереси суспільства. Той вибір, який зробить журналіст, безсумнівно, вплине і на тон підготовленої ним інформації. 


Світогляд журналіста повністю змінюється під впливом соціологічного мислення. У цьому випадку людина просто не може стояти на місці. Він зобов'язаний рости як професійно, так і особистісно, ​​керуючись, при цьому, досягненнями науково-технічного прогресу.

Будь-яка людина з отриманням як життєвого досвіду, так і професіоналізму, зможе змінити свій світогляд, а, таким чином, і громадянську позицію. Саме це і становить культуру соціологічного мислення. Професія журналіста зобов'язує його не тільки змінюватися і рости як особистість, але також і бути готовим реагувати на ті зміни, які відбуваються в суспільстві. Журналіст спочатку, приступаючи до виконання своїх професійних обов'язків, повинен зробити для себе вибір: чиїм інтересам він готовий служити. Побутова свідомість кожного з нас завжди знайде можливість виправдати непорядні вчинки або дії. На відміну від побутового свідомості, соціологічне свідомість не дозволяє індивідууму шукати виправдання, а змушує мислити і діяти правдиво. 

Той співробітник редакції, який дійсно мислить соціологічно, бачить предмети і явища саме такими, якими вони є насправді, а не такими, якими вони йому здаються.

До характеристик соціологічного мислення журналіста відносяться:

  • Здатність системно мислити і аналізувати все, що відбувається навколо.
  • Уміння розрізняти різні соціальні верстви і групи, і, таким чином, адекватно з ними взаємодіяти при виконанні своїх професійних завдань.
  • Розуміння того, що суспільство і процеси, що відбуваються в ньому, не стоять на місці, а знаходяться в постійному русі і розвитку, переходять з одного рівня на інший, переміщаючись і взаємозбагачуючись один одного. Уміння аналізувати, розпізнавати етапи розвитку суспільства, що швидко змінюються, давати їм своєчасну і вірну оцінку.
  • Уміння враховувати той факт, що в певні етапи розвитку суспільства і за певних умов наступають перехідні стани, або так звані біфуркації. Такі перехідні стани означають прояв нестабільності в суспільстві, коли сильним резонансним змінам передують слабкі коливання. Такі перехідні стани або соціальний хаос вивчає наука, яка називається синергетикою.
  • Важливою якістю є також вміння не тільки бачити і ставити перед собою цілі, а й дотримуватися їх. Вміти виділяти із загальних цілей головні і другорядні, їх відповідність цінностям суспільства.
  • Розуміння того, що кожному народу притаманний свій менталітет. Уміння співвідносити український менталітет з менталітетом іншого народу.
  • Мати широкий кругозір, дивитися на явища що відбуваються з точки зору їх різноманіття і унікальності. Враховувати складність і неповторність кожного індивідуума.
  • Уміння об'єктивно оцінювати сутність всіх процесів, що відбуваються, бачити справжню картину того, що відбувається, а не те, що нав'язується окремими особами, політичними партіями, керівництвом країн. При цьому спробувати зрозуміти справжні цілі, розвінчати їх і донести до суспільства за допомогою засобів масової інформації.
  • Надання виключно об'єктивної, аргументованої інформації, отриманої з достовірних джерел, не тільки в результаті проведеного журналістського розслідування, а й з інших соціальних джерел інформації.

Необхідно забезпечити надійність, достовірність усіх об'єктів вивчення. Кожен журналіст повинен керуватися основним правилом журналістики: усвідомленням того, що засоби масової інформації відіграють колосальну роль і мають величезний вплив на життя як окремо взятої особистості, так і суспільства в цілому. Цей вплив зумовлений тим, що журналістика проникає в усі сфери життя суспільства, вона постійна, цілеспрямована, універсальна і саме тому її значення для суспільства так велико. 

Менеджер Deadline може працювати на Вас

Керуємо репутацією компанії або персони:

  • Повноцінний аутсорсинг завдань
  • Моніторинг ЗМІ та аналітика
  • Ефективніше ніж штатний піарник
Детальнiше

На Deadline журналісти можуть отримати водночас різні думки та факти, таким чином, щоб перестати казати про кризу експертів. Саме тому ми наполягаємо на різноманітності журналістських запитів та конкуренцію за запит на ресурсі. Якщо у вас поки ще не має власних ідей, подивіться відкриті запити, щоб отримати безкоштовну статтю у медіа! Допоможіть репортеру.

Терміново шукаємо експертів

Популярне
Останнє
Про Deadline пишуть

Безкоштовні уроки PR поштою?

Про PR та медіа для бізнесу
і окремих фахівців

Вже підписались: 29854

Створюйте цiкавi статтi в медiа Украiни!