pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Уроки піар > Керівник vs прес-секретар: хто повинен представляти позицію компанії в медіа

Керівник vs прес-секретар: хто повинен представляти позицію компанії в медіа

Уроки піар

Керівник vs прес-секретар: хто повинен представляти позицію компанії в медіа

01.04.2019 4731

Це вічне питання у PR-діяльності, яке досі не вирішено. З одного боку, прес-секретар - це фахівець, в обов'язки якого входять будь-які комунікації з медіа. З іншого боку, керівник - це обличчя компанії, якому довіряють та поважають.

Спiкер

Карина Крупенченкова

Про автора:

Член НСЖУ, член Международной федерации журналистов, PR-менеджер со стажем более 10 лет, из них не менее 4 лет в журналистике. Автор статей о криптовалютах и блокчейне, корреспондент MMR, Журналист Украины, в 2014-2015 главред журнала о медицине. В 2013 году вывела в призеры газету фонда Ахметова в ранг “Лучшее корпоративное медиа Украины”. Знаю много о работе редакций и медиа в Украине. С 2017 веду блог на ресурсе Deadline. Буду рада новым интересным спикерам.

Головним трендом сучасного бізнесу є "бізнес з людським обличчям". Що це означає на практиці? Лише те, що аудиторії сприймають імідж компанії не через призму товарів та послуг, а через імідж його керівника, засновника тощо. Ось, наприклад, Ілон Маск. Його компанія випускає безліч товарів: від елітних електрокарів до космічних ракет. Більшість з нас не зможуть назвати всю лінійку його товарів, але якщо чують ім'я Ілон Маск, то одразу виникають образи супер-прогресивних пристроїв, обладнання для космосу тощо. В Україні теж саме. Ось, наприклад, асоціації людей на назви компаній: "Приват банк" - Коломойський, SCM - Ахметов, Порошенко (окрім президентства) - компанія "Рошен", Клічко - бокс, тощо. Одже асоціації компанії з людиною - важливий крок для побудови іміджу. Й дуже важливо, який курс обирає компанія, хто становиться "обличчям бізнесу", "візитною карткою". Й дуже правильно, якщо такою людиною стане саме керівник. 

Сьогодні в тренді «бізнес із людським обличчям». Щоб завоювати довіру публіки, здаватися openmind, першим особам компаній просто необхідно виступати в ЗМІ, відвідувати публічні заходи в ролі спікера. Ніхто, крім керівника, не знає краще за нього про головну стратегію

Катерина Мащенко

НeadHunter Україна (2016-2017рр)

Коли, перед бізнесом постає питання, хто може представляти інтереси компанії у медіа, презентувати стратегію, відповідати на запитання журналістів? Найкращім рішенням буде залучення керівника до публічних комунікацій, адже його статус буде позитивно впливати на поширення та сприйняття інформації. З іншого боку, керівники підприємств, особливо великих, дуже зайняті люди й незавжди можуть зустрітися з журналістами. Тоді на допомогу приходить піар-фахівець. Отже які теми потрібен висвітлювати лише керівник або лише прес-секретар. Deadline допомагає

Теми для керівника:

  • стратегічний розвиток компанії;
  • великі та впливові угоди: залучення інвестицій, злиття тощо;
  • зміна форми власності;
  • банкрутство, закриття бізнесу;
  • скорочення персоналу, вивод підрозділів на аутсорсинг;
  • результати роботи компанії за певний проміжок часу;
  • тощо.

Теми, які повинен висвітлювати керівник, мають стратегічний характер, працюють або на укріплення іміджу та репутації, або на профілактику виникнення репутаційних криз.

                

Теми для піар-фахівця:

  • негативні ситуації, які не мають стратегічного значення. Це робиться для того, щоб мінімізувати вплив негативної інформації на імідж та репутацію керівника;
  • поточні питання, щодо роботи компанії, соціальних чи інших ініціатив;
  • питання техніки безпеки (якщо вони не пов'язані з аваріями чи трагедіями);
  • організація роботи підприємства, найголовніші етапи виробництва;
  • тощо.

Якщо комунікації в середині компанії побудовані належним чином, то такий розподіл тем буде оптимальним. Крім того, прес-секретар повинен бути у курсі справ компанії, тому повинен:

  • бути присутнім на всіх засіданнях, обговореннях серед керівників підприємств;
  • регулярно отримувати інформацію про хід розвитку компанії від різніх відділів: виробничого, відділу з керівництва персоналом, соціального тощо;
  • регулярно спілкуватися з керівником, щоб отримувати інформацію про стан справ компанії від першої особи. 

Коли тандем бос-піарник гармонійно взаємодіє у компанії є всі шанси закріпити за собою позитивний імідж в медіа. І відповідальність у цьому тандемі лежить на обох. Адже для того, щоб піарник доносив потрібний меседж у ЗМІ, він повинен розуміти, чого хоче керівник. Для цього, як мінімум, потрібно частіше заходити в кабінет боса і вести бесіди про загальні проблеми. Відчуття, коли піарник розуміє шефа з півслова приходить лише з роками і пережитими разом перемогами і падіннями

Катерина Мащенко

НeadHunter Україна (2016-2017рр)

Чек-лист підготовки до публічного виступу

Перевірте себе по пунктах:

1. Що ви хочете сказати, який головний меседж вашого звернення, який результат ви хочете отримати після трансляції цього меседжу цільовим аудиторіям;

2. Які факти підтверджують ваш меседж. Зберіть 1-2 факти, що підтверджують ефективність вашого рішення з історії інших компаній, та представьте інші факти, як ваше рішення вплине на користь компанії, її працівників та клієнтів;

3. Хто ваша цільова аудиторія. Адже у спілкуванні з пресою ЗМІ виступають лише ретрансляторами інформації. Ваши ключові споживачі інвестори, клієнти, органи місцевого самоврядування;

4. Зберіть аналітику та факти по ринки вашої компанії взагалі, адже журналістів скоріше за все буде цікавити не тільки позиція компанії по певному питанню, але й ситуація на ринку, яка сприяла тій чи іншій дії з боку організації;

5. Підготовьте відповіді на найпоширеніші питання журналістів. Частіше за все, вас будуть питань, чому виникла потреба зробити ту чи іншу дію, можливі позитивні й негативні наслідки, як дія керівника впливає на ринок взагалі та на конкретне місто, як компанія буде боротися з негативними наслідками дії, якщо такі передбачені тощо;

6. Робіть вірні акценти. Можна годинами розповідати про досягнення компанії, але не зробити важливого акценту. Тоді ваша промова не буде мати жодного позитивного впливу на аудиторію.

Ще кілька деталей, про які варто потурбуватися заздалегідь

1. Продумайте свій вигляд. Який костюм ви оберете сьогодні, які аксесуари, яку зачіску. Адже журналісти також сприймають вигляд людини. Якщо керівник виглядає неохайно, простувато - це може свідчити про його недбайливість до деталей. Якщо, навпаки, вигляд керівника дуже сміливий та дорогий, при цьому компанія не є лідером продажів, то може скластися враження, що керівник лише краде гроші компанії.

2. Якщо вас запросили на телеефір, то з'являйтеся на студії за 30-40 хвилин раніше. Стиліст повинен підготовувати вас до вигляду у камері, який буде відрязнятися від натурального.

3. Беріть до студії ваші нотатки. Виступати з підказками - нормально, адже керівник - людина, й може відчувати певний дискомфорт при публічному виступі.

4. Якщо ви не знаете відповідь на конкретне запитання, сміло кажіть про це. Візьміть контакти редакції, яка задала це питання, та підготуйте відповідь пізніше.

Чи частіше ви будете з'являтися на шпальтах ЗМІ, тим краще у вас будуть виходити публічні виступи. Ідеально, якщо кожного тижня видання буде писати про вас та вашу компанію. Deadline допомагає

Популярне
Останнє
Про Deadline пишуть

Безкоштовні уроки PR поштою?

Про PR та медіа для бізнесу
і окремих фахівців

Вже підписались: 7284

Створюйте цiкавi статтi в медiа Украiни!