pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Порада > Чи потрібно говорити з журналістами про кризу у бізнесі?
Чи потрібно говорити з журналістами про кризу у бізнесі?
Порада

Чи потрібно говорити з журналістами про кризу у бізнесі?

Що робити керівникам компанії у кризовій ситуації?

12.07.2018 09:17 Фото: Jannoon028 / Freepik
Автор:

Чи потрібно говорити з журналістами про кризу у бізнесі?

Коли бізнес стикається з кризою: політичною, економічною, соціальною, то завжди виникає питання: "Чи говорити про це уголоси або ж краще промовчати, поки не минеться?" Але як засвідчує практика, усе таємне стає явним, й тоді подолати кризу набагато важче. Поговоримо про дії PR-фахівців під час кризи з засновником та директором Агенції публічних комунікацій Perfect PR, співвласником, керівником ІА Дивись.info Наталією Улинець.

- Наталія, наскільки сьогодні актуальна тема подолання кризи для фахівців з PR?

Н.У.: Більшість українських підприємств і великих компаній, як правило, не готові до початку будь-якої кризової ситуації, тим більше - до участі у публічних конфліктах та їх розв'язанні. Тому спеціалісти з комунікацій все більше і більше приділяють увагу  аналізу кризових кейсів та пошуку нових інструментів для розв'язання конфліктів.

- Що ви розумієте під словом "криза", як фахівець з комунікацій?

Н.У.: Будь-які негативні зміни зовнішніх чи внутрішніх процесів у компанії можна трактувати як кризу, адже це потребує додаткової комунікації та пояснення цільовим аудиторіям того, що насправді відбувається. Не завжди менеджери компанії відчувають, що той чи інший процес  може вийти за стіни компанії, «опинитися» на шпальтах видань. Та, що найгірше, діяльність компанії може «обрости» плітками,  здогадками, опозиційними версіями, зацікавити журналістів і «вилитися» у статті та повідомлення.

- Як піарнику зрозуміти, що сталася криза? За якими параметрами визначити її?

Н.У.: PR-фахівці мають звернути увагу на низку подій, аби зрозуміти природу та походження кризи і скласти відповідний алгоритм дій:

  • на публічні та приватні реакції цільових аудиторій компанії. Змінюють вони думку,  поведінку, рішення щодо компанії чи ні?  На характер запитань від них; 
  • на результати щоденного моніторингу ЗМІ: негативна тональність інформаційних повідомлень про компанію у ЗМІ – головна ознака репутаційної кризи;
  • на результати щоденного моніторингу соціальних мереж: негативні висловлювання про компанію від публічних людей, від представників органів влади, від журналістів, споживачів, збільшення коментарів про компанію, поширень – також є ознакою кризи. Адже  інформація із соціальних мереж, на жаль, часто слугує джерелом інформації для ЗМІ та навіть формує голослівні заголовки.

Зрозуміло, що в різних типах конфліктів працюють різні типи захисту та відновлення репутації, але  відкритість компанії, швидка реакція PR-спеціалістів, налагоджена комунікація з журналістами, напрацювання  власної версії – залишаються класичними кроками, спрямованими на протидію будь-якому конфлікту.  

- Як потрібно реагувати керівництву й піарникам, якщо криза вже трапилась?

Н.У.: Час – найкращий соратник та найбільший ворог репутаційної кризи. Інформаційні кампанії мають дуже стрімкий розвиток, тому для компаній час йде інколи на години, хвилини. Багато менеджерів не розуміють цього та не завжди готові до публічних коментарів журналістам, до зустрічі з ними та навіть до особистого пояснення ситуації на пабліку у соціальних мережах. Натомість варто спокійно пережити  коротку фазу «а що робити?», «а що казати?», швидко напрацювати тези відповідей, аргументів, спростування та фактажу.  Замість хвилювань перейти в режим активного просування інформації від компанії, активного заповнення інформаційного поля собою. Чим менше в кризі інформації від компанії – тим більше опозиційних версій, здогадок, припущень.  Із практики скажу, що ЗМІ полюбляють найменше довіряти компанії, а навпаки  – дошукують «гарячих» приводів зі сторонніх джерел інформОсобисті контакти із журналістами, наявність контактних баз редакцій,  розроблений набір інформаційних посилів для цільових груп – найперші  та найголовніші інструменти. Інколи є ситуації, коли негатив про компанію настільки масово поширений, що є відчуття, що компанію можуть просто не почути. Тож  пропоную  відповідати журналістами на всі запити, провокувати ці запити, виходити з позицією компанії через конкретні впізнавані обличчя компанії,  подаючи інформацію як на власних пабліках, так і в офіційних релізах.  За день – два  після «гарячого інформаційного» періоду треба почати планово та системно просувати та заповнювати інформполе від себе. Крок за кроком, теза за тезою, версія за версію – завдання системно просувати та відновлювати репутацію через такі інструменти, як інтерв'ю, блоги, аналітика, долучення зовнішніх спікерів, формування пулу соціальних адвокатів компанії та  експертів для публічної позиції, фото-/ відеоконтент, висвітлення юридичних кроків захисту, медіазаходи: прес-конференції, брифінги, прес-тури 

- Дякуємо за бесіду.

Читайте також  матеріал по схожій темі Антикризисный PR: что делать, когда в компании проблемы

Якщо у вас залишилися питання по матеріалу або виникли додаткові питання, поділіться з нами! Щоб запропонувати нову тему для блогу - напишіть на contact@deadline.com.ua. Щоб читати нас у Фейсбук, натисніть сюди.  

Наталія Улинець
Наталія Улинець

Засновник та директор Агенції публічних комунікацій Perfect PR. Співвласник, керівник ІА Дивись.info. У медіабізнесі - понад 10 років. 

Безкоштовнi Уроки PR Поштою

Рекомендації та цікаві кейси на тему піару та медiа для бізнесу і окремих фахiвцiв

Внутренний анализ эффективности PR-деятельности. Критерии и методы
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Зачем нужно анализировать PR-активности и как это влияет на повышение эффективности связей с общественностью.

20.09.2018 11:50
Коммуникации в сетевых компаниях
Порада
Автор: Юлія Жаткіна

Как выстраивать коммуникации, если компания имеет несколько офисов в одной стране. Все тонкости PR и маркетинга для сетевых компаний в нашем интервью.

19.09.2018 09:46
Community: как создать, управлять, развивать
Порада
Автор: Юлия Волошка

Как IT-проекты создают комьюнити и как продвигать бизнес через группу единомышленников.

18.09.2018 14:13
Управление восприятием: как управлять реальностью
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Как вашу компанию воспринимают клиенты и как создавать нужную вам реальность.

14.09.2018 14:43
Как имидж помогает риэлторам продавать больше и быстрее
Порада
Автор: Наталия Капцова

Может ли имидж и репутация эксперта помочь продажам и как сформировать необходимый образ.

13.09.2018 12:35
Вслед за имиджем. Обзор ТОП-сервисов для пиарщиков
Порада
Автор: Илья Злобин

Одним из самых главных и важных составных элементов маркетинга бренда и имиджа является "ORM" (Online reputation management), то есть не что иное как процесс управлением репутацией в сети Интернет.

12.09.2018 14:14
Показати ще
Порадити статтю

Маєте компетентну думку?
Напишіть зараз у ЗМІ

«Ивент-маркетинг: новые перспективы»
"Маркетинговые исследования в Украине"
18.09.2018 12:04
13 Год.
«Исследование рекламы (Advertising Research)»
"Маркетинговые исследования в Украине"
19.09.2018 11:22
3 Дн.
Створення нової книги - "Гармонійний акме-журналіст України".
"Київський політехнік" НТУУ "КПІ" - Інтернет Центр "Акме Гармонія", С. 8
24.08.2018 20:02
3 Дн.
Продаж алкоголю після 22
Дніпроград
20.09.2018 15:20
6 Дн.
Місцеве законодавство
Издание "Молодий Буковинець"
18.08.2018 00:46
1 Міс.

Розкажіть безкоштовно журналісту про себе, свій бренд або компанію

Почніть зараз!

Обрати медіа

Будьте на зв'язку
з нами!

Підписуйся на нас в
Щоб слідкувати за терміновими запитами журналістів або матеріалами блогу