pixel mautic

Что нового в бизнесе пользователей Deadline?
Каждый понедельник рассказываем про это журналистам Украины!

Чтобы прочитать релиз или бесплатно разместить свой:

12:28 2019.09.10
star_border Добавить в избранное

Cushman & Wakefield: Як мікромобільність впливає на комерційну нерухомість у США

Мікромобільність змінила традиційну модель пересування в містах по всьому світу та стала найбільш динамічною тенденцією в галузі міського транспорту в новітній історії. У США сегмент оренди велосипедів щороку зростає в середньому на 14%. А електросамокати, з моменту своєї появи у 2017 році, захопили 3,6% ринку в майже 150 містах.

Термін «мікромобільність» зазвичай вживається стосовно одномісного транспорту, такого як велосипеди та електросамокати.

 

Мікромобільність змінила традиційну модель пересування в містах по всьому світу та стала найбільш динамічною тенденцією в галузі міського транспорту в новітній історії. У США сегмент оренди велосипедів щороку зростає в середньому на 14%. А електросамокати, з моменту своєї появи у 2017 році, захопили 3,6% ринку в майже 150 містах.

Обидва види транспорту суттєво вплинули на послуги райдшерінгу (онлайн-сервіси з пошуку попутників для поїздки на приватному автомобілі) на короткі відстані. Це й не дивно, оскільки 46% поїздок автомобілем по місту здійснюються на відстань менше 5 км, а засоби мікромобільності часом зручніші, аніж таксі, громадський транспорт чи піші прогулянки. До того ж, за підрахунками інформаційної агенції Quartz, поїздка на електросамокаті на відстань 2-3 км є на $3-4 дешевшою, ніж із послугою райдшерінгу.

 

Вплив мікромобільності на місто

Доступність мікромобільності у містах вже вплинула на споживчу поведінку людей. Згідно з нещодавнім опитуванням інформаційної агенції NACTO, користувачі легкого транспорту переважно їздять на ньому на роботу і назад або до зупинки громадського транспорту. Через це у багатьох містах з’явилися спеціальні доріжки для велосипедів та електросамокатів, щоб ті не заважали пішоходам на тротуарах.

Поведінка користувачів залежить від засобу мікромобільності. Велосипедисти, які сплачують щорічну абонплату, здебільшого користуються послугою в будні дні, при цьому кількість велосипедистів досягає максимуму в години пік, за типовими схемами маршрутів. Прокат електросамокатів зростає у вихідні дні та вечірні години, що сигналізує про те, що вони слугують більше для соціальних та рекреаційних цілей.

Головною проблемою для міст стала кількість електросамокатів, які накопичуються на тротуарах, тому подекуди вже з’являються спеціальні місця для їх паркування. Крім того, деякі міста управляють скупченням електросамокатів за допомогою геозонування, віртуального периметра, який обмежує територію, де дозволяється їздити на електросамокатах та паркувати їх. У Сан-Хосе, штат Каліфорнія, геозонування деактивує скутери, якщо вони стоять на тротуарах, і знову активує, коли вони перебувають на велосипедних смугах. У Санта-Моніці прокатна компанія Bird створила на пляжних велосипедних доріжках зону, де швидкість автоматично знижується з максимальних 25 км/год до 12 км/год.

Міста почали поступово впроваджувати нові правила для операторів, що призвело до створення додаткового джерела доходів для муніципалітетів (видача дозвільних документів, ліцензійні збори, збори за окремі поїздки чи одиницю транспортного засобу, штрафи).

Незважаючи на різні ускладнення, які виникли разом із появою сервісу прокату електросамокатів, громадськість сприймає їх як ефективну альтернативу іншим видам транспорту для поїздок на короткі відстані. Згідно з дослідженням Populus, в якому взяли участь понад 7 000 людей в 11 містах, 70% опитуваних позитивно відгукнулися про електросамокати. Інші види транспорту, включаючи велосипеди, райдшерінг і громадський транспорт, зібрали в середньому близько 50% позитивних відгуків, що доводить популярність електросамокатів.

 

Як сприймаються засоби мікромобільності зараз

> Ставлення здебільшого позитивне

> Занепокоєння викликає безпека водіїв та пішоходів

> Доступна вартість

 

Конвергенція з технологіями та інфраструктурою

> Значні погодні обмеження

> Неможливе одночасне виконання кількох дій (наприклад, відповідь на дзвінки)

> Відсутність місць для паркування

> Вандалізм та крадіжки

> Бізнес-модель ще відносно нова, тому існує багато відкритих питань щодо технічного обслуговування

 

Приблизні часові рамки для широкого розповсюдження

> Темпи зростання сектору постійно пришвидшуються

 

Вплив мікромобільності на комерційну нерухомість

Бізнес-центри

Зростає попит на офісний простір з боку компаній, діяльність яких пов’язана з доставкою «останньої милі» та засобами мікромобільності.

Можливі перепланування та перепрофілювання:

-         Створення інфраструктури для засобів мікромобільності (наприклад, доки для велосипедів і електросамокатів, станції підзарядки).

-         Обладнання вуличних паркінгів для велосипедів та електросамокатів.

-         Створення інтегрованої навігації.

Офісні приміщення у передмісті та житлових комплексах

Зростає попит на офісний простір з боку компаній, діяльність яких пов’язана з доставкою «останньої милі» та засобами мікромобільності.

Можливі перепланування та перепрофілювання:

-         Перепланування паркінгу для потреб орендарів, які користуються велосипедами і електросамокатами для подолання невеликих відстаней (наприклад, з офісу на обід, з дому до супермаркету тощо).

-         Перепрофілювання кількох місць на паркінгу у доки для велосипедів і електросамокатів та зарядні станції.

Рітейл

-         Зростання продажів за схемою «замовляй в інтернеті, забирай у магазині»; збільшення потоків через магазини.

-         Покращений доступ до локацій поза межами стандартних маршрутів

-         Збільшення доставок додому, оскільки возити великі пакунки на електросамокаті не зручно.

Можливі перепланування та перепрофілювання:

Перепланування паркінгу

Промислова нерухомість

Зростання попиту на виробничі потужності.

Дата центри

Зростання попиту на обробку даних.

Паркінги

З паркінгу для велосипедів та електроскутерів має бути легкий доступ до офісної частини. Так само, як у багатьох офісних центрах є прохід з автомобільних паркінгів до головного входу.

Транзитно-орієнтоване проектування

Відчує суттєвий вплив, оскільки користувачі громадського транспорту зазвичай доповнюють свої поїздки велосипедами і електросамокатами.

 

Кияни теж вподобали мікробільність, про що свідчить зростаюча кількість велосипедів та електросамокатів на вулицях міста. «На роботу та з роботи я їжджу на машині, проте в багажнику лежить мій електросамокат, який я використовую для того, щоб дістатися на ділову зустріч вдень, - ділиться своїм досвідом Левон Папоян, керівник департаменту агентських та консалтингових послуг у сфері офісної нерухомості компанії Cushman & Wakefield в Україні. – Якщо місце призначеної зустрічі знаходиться на відстані 2-3 км від офісу, то я надаю перевагу електросамокату. На машині, на таксі чи на власній, не зручно через ускладнений трафік у центрі міста та проблеми з паркуванням. Піша прогулянка забере багато часу, та й втома недоречна перед зустріччю з клієнтами.

Електросамокат ідеально підходить для швидкого пересування по тротуарам, а їхати на ньому зручно навіть у діловому костюмі та краватці. Клієнти завжди позитивно реагують на мій транспортний засіб, а спілкування легко переходить у неформальне».

Контактное лицо