pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Приватна думка > Як використовувати VR та AR для розвитку бренду: ідеї від розробників

Як використовувати VR та AR для розвитку бренду: ідеї від розробників

Приватна думка

Як використовувати VR та AR для розвитку бренду: ідеї від розробників

19.11.2019 3338

Останні два роки деякі журналісти та маркетологи використовують ці технології для створення візуального контенту у соціальних мережах та при підготовці репортажів.

Спiкер

Анастасія Олексюк

Про автора:

Працювала репортеркою на телеканалі UA:Суспільне, інтерв’юеркою в онлайн-виданні Марічка News, кореспонденткою на сайті Ostroh.info. Учасниця міжнародних та всеукраїнських журналістських і культурних проектів. З 2017 року PR-менеджерка всеукраїнського літературно-перекладацького фестивалю TRANSLATORIUM. З серпня цього року - редакторка Deadline.com.ua.

Продажі з використанням VR технології перевищили позначку в 100 млрд доларів у 2018 році, згідно з аналітикою інвестиційного банку Goldman Sachs. За прогнозами українських експертів, на локальному ринку продовжуватиметься розвиток AR та VR технологій (далі у тексті буде використана українська абревіатура) в бізнесі. 

Останні два роки журналісти та маркетологи використовують ці технології для створення візуального контенту у соціальних мережах та при підготовці репортажів. Розробкою та підключенням AR та VR займаються дизайнери та програмісти. Ми запитали у IT-розробника, у яких сферах найчастіше поробляться проєкти, хто ними користується та попросили спрогнозувати можливості цих технологій у майбутньому. 

Віртуальна VS. Доповнена: в чому різниця 

Віртуальна реальність — це штучно створене комп'ютерне 3D-середовище, що відтворює фізичну присутність віртуального світу. У свою чергу, доповнення реальність, вносить у звичне навколишнє середовище, віртуальну інформацію. Різниця між віртуальною (прим. ред. — далі ВР) та доповненою (прим. ред. - далі ДР) реальністю в тому, що при роботі з ВР користувач повністю поринає у віртуальний простір. Користувач взаємодіє з віртуальними об'єктами й з віртуальним оточенням. При роботі з ДР користувач взаємодіє з віртуальними об'єктами, які вписані в реальну реальність, наприклад за допомогою камери смартфону, або ж за допомогою спеціальних AR-окулярів, каже Максим Качан, IT-підприємець, CEO веб-студій Linecore.

Фанат, дивлячись у селфі-камеру, через мобільний додаток Facebook може накласти на своє обличчя віртуальний грим у вигляді прапора України й при вигуку "Гол" над його головою з'являється напис "Гол". Можна зняти селфі-фото або відео, викласти у мережу.

Віртуальна реальність конструює новий штучний світ. А ДР лише вносить окремі штучні елементи в сприйняття реального світу. 

via GIPHY

Де використовують: від медицини до журналістики 

Ці дві технології дозволяють прискорити та здешевити процес навчання, тренування та інструктажу працівників будь-якого типу компанії. 

  • Медична сфера, надзвичайні ситуації, небезпечне виробництво Прилади та агрегати, реальні помилки при роботі з якими можуть призвести до травм чи летальних випадків. Крім того, ДР та ВР дозволяють скоротити кількість помилок та прискорити процеси при складанні, виробництві, ремонті та експлуатації спеціального обладнання. 
  • Є кейси застосування ДР на великих складських об'єктах для швидкого пошуку та правильного розташування товарів.

Наша компанія, спеціалізується на розробці веб-сайтів та мобільних додатків, деякі з них використовують можливості технологій ВР та ДР. Ми розробили додаток для інтернет-магазину, у якому покупець, за допомогою смартфона переглядає частину товарів у доповненій реальності. Наприклад, він може розмістити меблі у себе в кімнаті, переконатися що стілець підійде за кольором та розміром, а мультиварка пасуватиме його кухні. Як результат, — збільшення продажів та зменшення відсотку повернення товарів, що могли не підійти покупцю за якимись факторами, бо покупець вже зміг все перевірити за допомогою ДР.

  • Будівництво, архітектура, автобудування. Додаткова та віртуальна реальності дозволяють прискорити процес проєктування та притопування об'єктів, зменшити час і вартість на моделювання. 

via GIPHY

  • Розширення потенціалу команди в інженерних та творчих сферах, наприклад дозволяючи працювати над одним проєктом командам з різних частин Світу. ДР та ВР дозволяє поліпшити клієнтський досвід при виборі нерухомості, автомобіля або будь-якого товару і таким чином збільшити обсяги продажів.

Для Бальзакфест ми розробили спеціальний фільтр для камери Facebook (розробили відповідну візуалізацію в ДР), за допомогою якого можна приміряти головний убір (чоловічий, або жіночий) епохи Бальзака, зробити селфі у ньому, викласти це фото або відео у соц. мережі. Ця розробка дозволила залучити більшу кількість відвідувачів фестивалю, надати їм цікавий досвід, завдяки зробленим фото і відео — поширити інформацію про фестиваль у соц. мережах.

  • У ЗМІ ця технологія набуває популярності та використовується для додання видовищності та реалістичності. Глядач, за допомоги ВР, може не тільки прочитати продивитись новиннєвий сюжет чи відео, а стати безпосереднім учасником того, що відбувається. Експерти у сфері журналістики називають це стролівінг, або "імерсивна журналістика". На практиці, медіа створюють панорамні 360° відео трансляції, візуалізують хід масових акцій та страйків або створюють персонажів сюжетів. Журналістські матеріали все частіше підкріплюються не тільки фотографіями чи ілюстраціями, а й рухливими картинками, які можна продивитись на будь-якому девайсі. 

Більше ніж Pokemon GO: що прогнозують розробники

Все робиться для того, щоб технології ставали більш поширені та дешевші. Наразі більшість спеціальних окулярів для ВР мають досить велику вартість, що заважає проникненню цієї технології у маси. Та ймовірніше мине не так багато часу, як засоби для ВР стануть більш доступні для пересічного користувача. Окуляри ставатимуть дешевшими та меншими за розмірами. Потім стануть поширеними VR-лінзи. А потім, можливо, VR-девайси навчаться посилати сигнали напряму у мозок, минаючи органи чуття. І посередники у вигляді окулярів, джойстиків та навушників стануть непотрібні.

via GIPHY

Що стосується ДР, то для роботи з цією технологією вже цілком вистачає сучасного смартфона. І завдяки іграм з цими елементами, технологія все більше проникає у побут. Усі ми пам'ятаємо успіх гри Pokemon go. Минулого року покупці мережі Novus мали можливість поринути у світ динозаврів за допомогою смартфона і спеціальних карток з маркерами-зображеннями динозаврів. А цього року технологію ДР штовхає у маси мережа Сільпо. Маркетологи оцінили можливості цих сучасних технологій для промоутингу своїх брендів, для збільшення впізнаванності та покращення іміджу компаній, залучення ширшої аудиторії. 

Маркетинг та ігри — це лише частина великого спектра можливого застосування ДР. Минулого року компанія Apple випустила оновлення своєї операційної системи iOS. В ній з'явився новий безкоштовний додаток "Мірило" - рулетка в ДР, що дозволяє за допомогою смартфона і його камери робити заміри будь-яких предметів. Також з'являються все більш досконалі окуляри, які дозволяють звільнити руки (не користуватися смартфоном) та більш вільно взаємодіяти з AR.

Важливо пам’ятати, що при створенні нового контенту у VR чи AR потрібно звертати увагу на актуальність продукту та його реально потребу на ринку. А особи від бізнесу, які прийматимуть рішення, повинні розумітись в інноваційних сферах. Експерти стверджують, що VR та AR в маркетингу привертають увагу до бренду, формує його імідж та допомагає “зблизитись” з клієнтами. Хочете знати більше? Пишіть нашій редакції. Deadline допомагає 

Популярне
Останнє
Про Deadline пишуть

Безкоштовні уроки PR поштою?

Про PR та медіа для бізнесу
і окремих фахівців

Вже підписались: 10152

Створюйте цiкавi статтi в медiа Украiни!