pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Огляд > Робити новини – це старомодно. Актуальніше їх інтерпретувати!
Робити новини – це старомодно. Актуальніше їх інтерпретувати!
Огляд

Робити новини – це старомодно. Актуальніше їх інтерпретувати!

Українські ЗМІ куплені олігархами. Свобода слова існує лише у соціальних мережах. Чому - читайте думки телеканалу «ТВА».

07.06.2018 15:01 Фото: by Onlyyouqj / Freepik
Автор:

Робити новини – це старомодно. Актуальніше їх інтерпретувати!

Що чекатиме українську журналістику в майбутньому й чому в країні досі немає свободи слова, розповідає в інтерв'ю комерційний директор телеканалу «ТВА»  Іван Мітрік.

- Іване, як би Ви описали сучасний стан свободи слова в Україні? Що змінилось? Чи змінилось взагалі що-небудь?

 В Україні досі існують проблеми зі свободою слова у медіа. Ще недавно я читав про це у висновках експертів правозахисної організації Freedom House. Проте упродовж останніх 5 років, гадаю, в Україні спостерігається покращення. Цензура з боку влади, яку масово спостерігали до Майдану, поступово відійшла. Натомість на перший план вийшло таке явище як самоцензура у різного роду ЗМІ. І це звісно ж залежить від власників каналів чи видань та їхніх поглядів.

У конфронтації з владою олігархічні телеканали дотримуються раніше встановлених меж. У результаті всі вони зберігають своє місце в ефірі. «Інтер», як і раніше, не пропускає нагоди звинуватити Авакова у всіх смертних гріхах, а «1+1» – покритикувати Валерію Гонтареву. «Україна» щодня вихваляє свого власника Рината Ахметова за гуманітарну допомогу жителям Донбасу. ICTV Віктора Пінчука. І часто канали мовчать про Петра Порошенка.- Отже суттєвих змін не відбулось. Де ж пересічному українцю шукати достовірну інформацію?

 Соцмережі стали унікальним способом творення міжнародного репортажу, основою спілкування з аудиторією в офлайні або взагалі незамінним нецензурованим каналом поширення інформації. Часто у роботі телеканалів, особливо інформаційних ми бачимо посилання на джерела з Інстаграм, Фейсбук чи Твітер перших осіб держав, журналісти цитують їхні вислови чи реакції на суспільні події, які збурили суспільство. Тому можна сказати що соцмережі стали невід»ємною частиною новин та ресурсом з якого можна почерпнути унікальну інформацію для свого медіа. Так, наш телеканал ТВА систематично відслідковує роботу органів місцевої влади, окремих депутатів та чиновників з їх постів  у фейсбук та твітер.

- Що з Вашого погляду э найголовнішим у діяльності сучасного інтернет-видання?

 Мені здається, для будь-якого інтернет чи іншого ЗМІ дуже важливий «голос» – те, як його сприймає читач чи глядач, як він відчуває сайт чи канал. Знайти правильні інтонації та правильну комунікацію з аудиторією, на мій погляд, навіть важливіше, аніж зробити редизайн.

- Тобто редакції потрібні талановиті журналісти, які стануть її "голосом"?

Талановитими журналісти стають впродовж своєї роботи у медіа чи на фрілансі. Звісно, хороша школа, курси чи вивчення предметів в університеті це важливо, проте у цій професії основне – досвід та практика. Молодим журналістам важливо стати оперативними та швидко орієнтуватись у критичних ситуаціях, мати хорошу базу знань перед подією  та обов»язково готуватися до інтерв'ю. Окремою темою для розмови є вміння «розговорити» співрозмовника та отримати від нього потрібну інформацію шляхом постановки чітких запитань до спікера, виведення теми на інший рівень.

- Чи згодні Ви з думкою, що талановиті журналісти можуть створювати новини, які будуть цікаві широкому колу реціпієнтів?

 Робити новини – це старомодно. Актуальніше їх інтерпретувати. Гадаю, це стосується як маленьких так і великих ЗМІ. Зараз час надшвидкого поширення інформації, і користувачі соцмереж її знають вже до того як інформаційний канал подає її в ефір. Тому популярніше пояснювати, доповнюватись фаховими коментарями, відео фото чи іншим контентом. Або ж часто перетворювати новини у саркастичні жарти там де це можливо. Так ми і робимо у нашій місцевий телепрограмі «ДНО». Тут новини  міста й області подаємо зовсім у іншому форматі.

- Чи зміняться у близькому майбутньому засоби передачі інформації?

Не можу сказати напевне, це питання для довгих дискусій, проте гадаю, спосіб передавання інформації змінюється, а текстова природа залишається незмінною. Навряд чи в осяжному майбутньому нам передаватимуть образи через вмонтовану в мозок мікросхему.  Просто можливо ЗМІ стануть настільки легко й повсюдно доступними, настільки прикрашеними та примітивізованими, щоб привабити нашу обмежену увагу. Технічна революція все ще чекає на нас попереду, й імовірно, що вона дуже суттєво вплине на ЗМІ. Читачі, слухачі та глядачі платитимуть за персоналізовані чи фізикалізовані інформацію та розваги. Однак головна роль ЗМІ все одно полягатиме в оповіданні історій.


Якщо у вас залишилися питання по матеріалу або виникли додаткові питання, поділіться з нами! Щоб запропонувати нову тему для блогу - напишіть на contact@deadline.com.ua. Щоб читати нас у Фейсбук, натисніть сюди.

Безкоштовнi Уроки PR Поштою

Рекомендації та цікаві кейси на тему піару та медiа для бізнесу і окремих фахiвцiв

PR в digital-эпоху: тренды и тенденции
Огляд
Автор: Екатерина Балановская

Как изменятся подходы к PR уже в ближайшие 5 лет?

08.08.2018 09:59
Страхование в работе журналиста: что надо знать
Огляд
Автор: Олександра Рудько

Все, что нужно знать о страховании журналиста и редакции

01.08.2018 12:47
Плагиат в СМИ: ситуация на медиа рынке Украины
Огляд
Автор: Сергій Наумов

О подходах к созданию качественного контента в интервью с Сергеем Наумовым.

05.07.2018 15:19
Защита прав журналистов: что необходимо знать
Огляд
Автор: Карина Крупенченкова

Что делать, если права журналистов нарушаются в Украине, и как поступать с нарушителями?

25.06.2018 10:56
Тімур Желдак: Як виданням, так і прес-службам Дніпра варто змінити методи роботи
Огляд
Автор: Тімур Желдак

Інтерв'ю з головним редактором газети і онлайн ресурсу "Дніпроград" Тімуром Желдаком.

22.06.2018 12:23
Показати ще
Порадити статтю

Маєте компетентну думку?
Напишіть зараз у ЗМІ

Кому выгодна джинса в СМИ
Deadline.com.ua
17.08.2018 19:04
1 Дн.
1 Дн.
«Смарт логистика
"Логистика: проблемы и решения"
20.08.2018 11:52
5 Дн.
Місцеве законодавство
Издание "Молодий Буковинець"
18.08.2018 00:46
2 Міс.

Розкажіть безкоштовно журналісту про себе, свій бренд або компанію

Почніть зараз!

Обрати медіа

Будьте на зв'язку
з нами!

Підписуйся на нас в
Щоб слідкувати за терміновими запитами журналістів або матеріалами блогу