pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Огляд > Іван Мітрік: "Свободи слова в Україні досі немає"
Іван Мітрік:
Огляд

Іван Мітрік: "Свободи слова в Україні досі немає"

Українські ЗМІ куплені олігархами. Свобода слова існує лише у соціальних мережах. Чому - нам розповідає телеканал «ТВА».

07.06.2018 15:01 Фото: by Onlyyouqj / Freepik
Автор:

Іван Мітрік: "Свободи слова в Україні досі немає"

Що чекатиме українську журналістику в майбутньому й чому в країні досі немає свободи слова, розповідає в інтерв'ю комерційний директор телеканалу «ТВА»  Іван Мітрік.

- Іване, як би Ви описали сучасний стан свободи слова в Україні? Що змінилось? Чи змінилось взагалі що-небудь?

 В Україні досі існують проблеми зі свободою слова у медіа. Ще недавно я читав про це у висновках експертів правозахисної організації Freedom House. Проте упродовж останніх 5 років, гадаю, в Україні спостерігається покращення. Цензура з боку влади, яку масово спостерігали до Майдану, поступово відійшла. Натомість на перший план вийшло таке явище як самоцензура у різного роду ЗМІ. І це звісно ж залежить від власників каналів чи видань та їхніх поглядів.

У конфронтації з владою олігархічні телеканали дотримуються раніше встановлених меж. У результаті всі вони зберігають своє місце в ефірі. «Інтер», як і раніше, не пропускає нагоди звинуватити Авакова у всіх смертних гріхах, а «1+1» – покритикувати Валерію Гонтареву. «Україна» щодня вихваляє свого власника Рината Ахметова за гуманітарну допомогу жителям Донбасу. ICTV Віктора Пінчука. І часто канали мовчать про Петра Порошенка.

- Отже суттєвих змін не відбулось. Де ж пересічному українцю шукати достовірну інформацію?

 Соцмережі стали унікальним способом творення міжнародного репортажу, основою спілкування з аудиторією в офлайні або взагалі незамінним нецензурованим каналом поширення інформації. Часто у роботі телеканалів, особливо інформаційних ми бачимо посилання на джерела з Інстаграм, Фейсбук чи Твітер перших осіб держав, журналісти цитують їхні вислови чи реакції на суспільні події, які збурили суспільство. Тому можна сказати що соцмережі стали невід»ємною частиною новин та ресурсом з якого можна почерпнути унікальну інформацію для свого медіа. Так, наш телеканал ТВА систематично відслідковує роботу органів місцевої влади, окремих депутатів та чиновників з їх постів  у фейсбук та твітер.

- Що з Вашого погляду э найголовнішим у діяльності сучасного інтернет-видання?

 Мені здається, для будь-якого інтернет чи іншого ЗМІ дуже важливий «голос» – те, як його сприймає читач чи глядач, як він відчуває сайт чи канал. Знайти правильні інтонації та правильну комунікацію з аудиторією, на мій погляд, навіть важливіше, аніж зробити редизайн.

- Тобто редакції потрібні талановиті журналісти, які стануть її "голосом"?

Талановитими журналісти стають впродовж своєї роботи у медіа чи на фрілансі. Звісно, хороша школа, курси чи вивчення предметів в університеті це важливо, проте у цій професії основне – досвід та практика. Молодим журналістам важливо стати оперативними та швидко орієнтуватись у критичних ситуаціях, мати хорошу базу знань перед подією  та обов»язково готуватися до інтерв'ю. Окремою темою для розмови є вміння «розговорити» співрозмовника та отримати від нього потрібну інформацію шляхом постановки чітких запитань до спікера, виведення теми на інший рівень.

- Чи згодні Ви з думкою, що талановиті журналісти можуть створювати новини, які будуть цікаві широкому колу реціпієнтів?

 Робити новини – це старомодно. Актуальніше їх інтерпретувати. Гадаю, це стосується як маленьких так і великих ЗМІ. Зараз час надшвидкого поширення інформації, і користувачі соцмереж її знають вже до того як інформаційний канал подає її в ефір. Тому популярніше пояснювати, доповнюватись фаховими коментарями, відео фото чи іншим контентом. Або ж часто перетворювати новини у саркастичні жарти там де це можливо. Так ми і робимо у нашій місцевий телепрограмі «ДНО». Тут новини  міста й області подаємо зовсім у іншому форматі.

- Чи зміняться у близькому майбутньому засоби передачі інформації?

Не можу сказати напевне, це питання для довгих дискусій, проте гадаю, спосіб передавання інформації змінюється, а текстова природа залишається незмінною. Навряд чи в осяжному майбутньому нам передаватимуть образи через вмонтовану в мозок мікросхему.  Просто можливо ЗМІ стануть настільки легко й повсюдно доступними, настільки прикрашеними та примітивізованими, щоб привабити нашу обмежену увагу. Технічна революція все ще чекає на нас попереду, й імовірно, що вона дуже суттєво вплине на ЗМІ. Читачі, слухачі та глядачі платитимуть за персоналізовані чи фізикалізовані інформацію та розваги. Однак головна роль ЗМІ все одно полягатиме в оповіданні історій.


Якщо у вас залишилися питання по матеріалу або виникли додаткові питання, поділіться з нами! Щоб запропонувати нову тему для блогу - напишіть на contact@deadline.com.ua. Щоб читати нас у Фейсбук, натисніть сюди.

Безкоштовнi Уроки PR Поштою

Рекомендації та цікаві кейси на тему піару та медiа для бізнесу і окремих фахiвцiв

Как попасть на TV: 3 проверенных способа
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Как заявить о себе на телевидении: 3 простых шага к эфиру.

19.06.2018 12:45
Ньюcлеттер для СМИ: как правильно составить
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Как правильно подготовить информационный бюллетень для СМИ.

18.06.2018 14:20
Как готовить комментарии для СМИ, чтобы к вам снова обратились
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Хороший экспертный комментарий - это ключ к системной работе со СМИ.

18.06.2018 13:19
Как подготовить спикера к публичному выступлению в СМИ
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Как избежать “ляпов” во время публичного выступления и эффектно представить свои идеи аудитории

14.06.2018 12:50
Кризис жанра: о чем писать современному журналисту
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Что делать, когда редактор требует материал в следующий номер, а идей для статьи совсем нет? В конце статьи подсказка!

12.06.2018 16:03
ТОП-5 бесплатных приложений, которые необходимы современному PR-специалисту
Порада
Автор: Карина Крупенченкова

Подборка приложений, которые необходимы каждому PR - менеджеру от редакции Deadline.

07.06.2018 11:17
Показати ще