pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Порада > Дослідження експертизи України: про що журналісту питати експертів?
Дослідження експертизи України: про що журналісту питати експертів?
Порада

Дослідження експертизи України: про що журналісту питати експертів?

Аналітики Deadline проаналізували ринок потенційної експертизи в Україні та з'ясували, які теми цікавлять експертів.

08.07.2018 11:14 Фото: by kjpargeter / Freepik
Автор:

Дослідження експертизи України: про що журналісту питати експертів?

 

Аналітики Deadline проаналізували ринок потенційної експертизи в Україні та з'ясували, які пасивні коментарі по темах цікавлять експертів. У ТОПі України за кількістю спікерів виявилися експерти з будівництва та нерухомості, правознавці (юристи, адвокати і т.п.), фахівці з реклами та маркетингу, тревел експерти, люди які розуміються в науці та освіті, громадські діячі або співробітники державних (і наближених до них) структур.

Deadline - перша в Україні медіа-платформа, яка дозволяє журналістам отримати ексклюзивний коментар від перевірених експертів в різних галузях. На відміну багатьох українських ЗМІ, які користуються власною лімітованої базою спікерів, на платформі кореспондент може взяти інтерв'ю у представника бізнесу, піарника або громадського діяча по економіці, медицині, технологіях, туризму, промисловості та виробництву, сільському господарству та інших питань.

 

Наше завдання  -- зібрати кращих експертів України на одному майданчику, щоб розширити доступ журналістам до професіоналів і навпаки дати спікерам можливість коментувати події. Надійність джерела і компетенція кожного експерта підтверджені рекомендаціями, досвідом роботи, наявністю наукових звань. У нас не існує "чорних ящиків", ми перевіряємо інформацію в профілях експертів на відповідність. 

На сьогоднішній день на медіа-платформі Deadline можна отримати коментарі верифікованих експертів в 50 категоріях. Середній час очікування пітчу 2-3 дні. Ми прикладаємо зусиль для того, щоб інформація у профілі користувача була якомога повною та точною. 

Група експертів  для відповідей на запити медіа Приблизний розмір аудиторії спікерів на Deadline Пріоритет для експертів на Deadline
1 Будівництво, нерухомість (в т.ч. дороги) 10% Середній
2 Правове поле 9% Високий
3 Реклама і трендвотчінг 8% Високий
4 Туризм (діловий, екскурсійний, будь-який) 8% Високий
5 Освіта, наука 5% Високий
6 Архітектура, проекти 4% Низький
7 Виробництво продукції (процес і особливості) 4% Середній
8 Інтернет, IT 4% Високий
9 Металургія, металопрокат 4% Середній
10 Медицина (в т.ч. реформа), лікарська практика 4% Середній
11 Податки і фінанси бізнесу 3% Високий
12 Догляд, косметика 3% Середній
13 Безпека бізнесу 3% Високий
14 HR, робота за кордоном 2% Високий
15 АПК (селекція, комбікорма, зерно), с/г 2% Середній
16 Громадське харчування (в т.ч. бар, кафе, ресторан) 2% Середній
17 Про спеціальне обладнання: гідравліка, компресори, насоси 2% Низький
18 Страхування і брокерінг 2% Високий
19 Фото, відео-теми інтерв'ю 2% Середній
20 Промисловий і графічний дизайн 2% Середній
21 Енергетика і енергоаудит 1% Високий
22 Інші 29 умовних категорій 18% ринку експертизи, від 0,1 до 0,9% на кожну Середній

 

* приблизні дані, в кількості від загального числа експертів по Україні. Релевантно (тобто співвідношення співпадає) для міста, області чи країни.

Методика розрахунків:

  • проаналізован класичний класифікатор по специфіки роботи підприємств Україні, та виділені групи по загальній тематиці.
  • дані 1500 профілів користувачів умовно розподілили по групам, винайденим завдяки класифікатору підприємств. Причому один користувач врахований не більше ніж у 5 групах.

Метою дослідження було винайти пріоритети для роботи із запитами на Deadline, які можна використовувати у плануванні матеріалів для роботи редакцій.

Серед складних і рідкісних категорій експертів в Україні: нафта / газ (процес і особливості), ювелірна справа, митниця (0,4%), сертифікація і патентування, державний нагляд / комісії, релігія, лісництво / обробка дерева, с / г техніка та її застосування, організація аукціонів та тендерів (0.1%).

Шукаєте контент без плагіату? Про що писати сучасному журналісту ми радили в блозі, що робити, коли ідей для матеріалів не вистачає. Будь ласка, прочитайте.

 

Щоб журналісту отримати відповідь на запит, необхідно скористатися формою запитів на Deadline. Для цього необхідно вказати: найменування ЗМІ; тематику публікації та аудиторії на яку направляти запит; час отримання готового коментаря; план матеріалу, перелік питань (4-5) відповіді на які цікавлять. Згідно ст. 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" термін розгляду запитів - не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту, а прохання про термінове опрацювання запиту має бути мотивовано. Середній термін відповіді на офіційні запити, на які ми запрошені звертатися із клопотанням - становить 4-5 днів (більше на 50% від середньої швидкості на ресурсі). Для лонгрідів чи кейсів - від 5 днів. Короткі коментарі можна отримати протягом 1-3 днів.

Серія публікацій заздалегідь за 4-7 днів допомагає експертам спланувати роботу та краще підготуватися. Не знаєте про що запитати? Допоможемо скласти редакційний план!

 

Можливо, відкриємо вам секрет, але як журналіст мріє про лояльних експертів, так і експерт мріє про ідеальних корреспондентів. Щоб не підводили, зрозуміло ставили питання, були готові записати стендап відповідь і вдень і вночі, не чіплялися до матеріалів, швидко публікували та сповіщали про матеріал. Все це можливо, якщо дотримуватися правил журналістської етики, про які молоді кореспонденти часто забувають. Так-так, то найприємніше відчуття, коли ти тільки починаєш працювати в редакції великого видання і здається, що весь світ у твоїх ніг або, як мінімум, підпорядковується руху авторучки і стуку клавіш на клавіатурі. І це здорово, саме такі журналісти здатні отримати будь-який матеріал і працювати «в самому пеклі». Але дуже часто медіа забувають про тих, хто в дійсності допомагає робити матеріал. Ми впевнені, що з  Deadline працюють професіонали, але нагадуємо, чому варто піклуватися про кожного експерта.

До речі, щомісяця Deadline буде озвучувати список найактивніших ЗМІ та спікерів

Зараз на Deadline видно 4 групи користувачів: журналісти, громадські діячі, піарники, експерти (наймані фахівці або власники компаній). Наймані фахівці користуються сервісом несистемно і не отримують помітної фінансової віддачі, на відміну від піарників, громадських діячів або власників компаній. Ці люди розуміють, що таке KPI за кількістю публікацій і розглядають Deadline як спосіб власного просування і вчаться його монетизувати для себе. Журналістів приєднуватися до платформи мотивує перевірена база експертів, здатних на адекватні коментарі, економія часу на отримання інформації, збір нових ідей для матеріалів. Ми зробили фільтри запитів по тематиках повідомлень, але більшість експертів все одно з цікавості читає всі запити медіа і пересилає їх один одному в листі. Як правило новатори - це 2.5% ринку, на сьогоднішній день платформа не досягнула цієї позначки по відношенню до кількості експертів. Тому ті користувачі, які зараз з нами, одночасно і наші лідери і наші консультанти по спільному росту.

На платформі зараз журналіст може отримати до 10 відповідей на запит, але насправді досить 2-3 зрозумілих аналітичних коментарів, щоб створити або продовжити цікавий матеріал. Конкуренція в 30 пітчів не потрібна. У матеріал потрапляють найшвидші або нестандартні відповіді. А на запити відомих топових ЗМІ будуть приходити десятки відповідей.

На Deadline є «мультіпрофілі», коли журналіст може виконувати роль одночасно і експерта, а піарник представляти інтереси декількох своїх платних спікерів. Для агенцій - це перевага, оскільки можна зберегти історію листування з журналістом, в разі звільнення працівника, продовжити роботу непомітно для клієнта.

Є факти, які неможливо пояснити цифрами. У портфоліо проекту, зустрічаються експерти з дуже вузьких тем, наприклад Марія Ліпяцька, координатор з питань комунікації Посольства Швеції в Україні. Доречі, Швеція є сьомим найбільшим донором в Україні з щорічною сумою підтримки близько 25 млн євро. Посольство підтримує децентралізацію, реформу державного управління, включаючи управління фінансами, гендерну рівність, захист навколишнього середовища та енергоефективність, інклюзивній економічний розвиток, громадянське суспільство, відновлення світу на сході України, а також надає гуманітарну допомогу. За коментарями про реформи - Марія один з компетентних експертів, яка ставить за мету налагодження ефективної співпраці зі ЗМІ та хоче поширювати професійні новини.

Щоб запитати Марину про реформи, залишайте запит на Deadline. Або скористуйтеся пошуком спікерів чи зв'яжіться безпосередно з Мариною та іншимі у чаті.

Як генерувати інфоповоди експертам розсказували  раніше. Приєднуйтесь до читання, щоб краще розуміти коллаборацію на ресурсі.

У наступному матеріалі ми розкажемо що робити на Deadline, якщо експерт не встиг відреагувати на запит журналіста. Якщо у вас залишилися питання по матеріалу, або виникли нові, напишіть нам на contact@deadline.com.ua

Стельмахова Олександра
Стельмахова Олександра

Директор з маркетингу та комунікацій (FMCG, HoReCa, Retail, E-commerce). Близько 15 років у маркетингу, досвід у корпоративних переговорах 10 років. Інвестор Deadline.com.ua та керівник проекту. Ментор. Пишу статті у блог Deadline щодо розвитку проекту (життєвого циклу) та коментую цікаві профільні запити від медіа на ресурсі.

Безкоштовнi Уроки PR Поштою

Рекомендації та цікаві кейси на тему піару та медiа для бізнесу і окремих фахiвцiв

Маркетинговые исследования. Зачем нужны и как определить их эффективность?
Порада
Автор: Маргарита Борисенко

Да, маркетинговые исследования не являются «волшебной пилюлей», это всего лишь данные для принятия стратегических решений. Очень важно, чтобы специалист правильно интерпретировал полученную информацию и скоординировал работу компании в соответствии с выбранной стратегией.

15.11.2018 10:14
Доверять рейтингам СМИ - безумие
Порада
Автор: Віктор Пашула

Харизматичный 40-й президент Соединённых Штатов Америки Рональд Рейган таки что-то знал о недвусмысленной черте характера загадочной славянской души, когда в октябре далекого 1986 года в ходе переговоров на высшем уровне в Рейкьявике напомнил генеральному секретарю КПСС Михаилу Горбачеву замечательную пословицу: «Доверяй, но проверяй!» («Trust, but verify!»).

13.11.2018 09:58
Рейтинги, социальные опросы в PR
Порада
Автор: Роман Соломонюк

Можно ли доверять опросам и рейтингам, которые проводят СМИ?

12.11.2018 08:49
Развитие радио в Украине: тенденции и тренды
Порада
Автор: Роман Соломонюк

Что ждет радиовещание в Украине, есть ли будущее у цифрового и интернет радио и какие форматы будут популярны в будущем.

08.11.2018 08:24
Блокчейн в PR-деятельности: за и против
Порада
Автор: Илья Злобин

Мода на блокчейна не утихает, хотя не менее модный биткоин уже потерял 93% в поисковой выдаче этого года.

08.11.2018 08:10
Показати ще
Порадити статтю

Маєте компетентну думку?
Напишіть зараз у ЗМІ

2 Дн.
8 Дн.

Розкажіть безкоштовно журналісту про себе, свій бренд або компанію

Почніть зараз!

Обрати медіа

Будьте на зв'язку
з нами!

Підписуйся на нас в
Щоб слідкувати за терміновими запитами журналістів або матеріалами блогу